• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Samla

Millface: åh spännande!!!

Var kan man köpa billiga vita (har bara hittat beiga) veckade lampskärmar? Åhlens hade men de tog 199 kr tror jag, behöver 2 så 400 kr blev lite mycket tyckte jag!!!

• juliah

Samla, ikea kanske? Hur mkt veckade ska dom vara?  Ikeas är nog kanske inte riktigt vad letar efter...?

• millface

Hmmm-den ena hyllan går inte sätta upp förrän imorgon efetrsom den ska borras i kökskaklet...

Men jag ska sätta upp den andra hyllan nu och sen fota och lägga in bilderna direkt.

• Englavingar

ÅÅååå...vad snäll du är millface

• Amoroso

Samla, Vilken blogg! Tack för länken! Jag har inte tittat närmare på den men la den i favoriter för att läsa närmare efter flytten. Skummade dock lite i början och såg att personen var fäst i Danmarks butiker. Så klockrent! Var själv i Skagen i början av semestern, och bara ngn mil från Skagen ligger Albbeack (liknande i stavning) med endast ett få butiker i centrum. Jag har aldrig och kommer nog aldrig träffa på en liknande inredningsaffär i hela mitt liv som jag hittace där. Allt i vitt och de mest annorlunda mysiga små prylar, alltifrån konstväxter till oerhörda statyer för inom och utomhusbruk som håller upp ljus. Ville ha allt!!!! Inte till särskilt dyra priser heller. Jag blev lyrisk..

• Elisia

Juliah: Jag har inga bilder ännu! Bara en videofilm som jag gjorde som hastigast i huset när vi var där. Bilderna som låg på Hemnet försvann så himla fort att jag inte hann spara dem!! Men jag ska dit snart igen och ta lite mått och då ska jag passa på att fota lite.

Var på Netto idag (försökte ringa först men det fanns bara ett centralt nummer i Sverige med en snäsig kärring som sa att "skulle de ha telefon i affären så skulle de inte ha annat att göra än att sitta och snacka i den!". MYCKET dålig service. Så ville man veta om en vara fanns inne så var det bara att palla sig dit och se efter själv. Jag var på Netto här på Odinsgatan i Göteborg men den ointresserade tjejen som jobbade där mumlade bara mellan tuggumituggorna något om "öh... vet inte... har inte sett... vickkkket då bord?..." Ingen koll. Jag letade runt själv en stund men kunde inte hitta något. Det finns förvisso tre butiker till i stan men jag har ingen lust att åka runt i värmen och höra efter.
    FAN!!

• Elisia

Amoroso!! Måste få veta butikens namn och läge - jag ska till Skagen om två veckor!!

/Elisia

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!