• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Englavingar

Tack för era fina ord om mitt hem.
    Tyget runt handfatet sitter fast med hjälp av klistrat kardborreband, vi har inhandlat det hos en sömerska...och jag tycker det är så fint, och ger en gammal stil.

Spegeln är köpt på en affär här i Västerås som heter Nisses. Det är en affär som har en massa saker, både rent skräp, och sedan kan det även finnas en hel del fina fynd, om man har tur. En sådan affär som man får åka till många gånger innan man har tur att hitta något fint.

Fågelburen fick jag i present förra året, och jag gillar den jätte mycket!

• Englavingar

juliah.....de där vita pallarna ifrån ellos satt jag och tittade på igår, och funderade på om jag hade någon plats för dem. Jag tyckte de var söta och till ett bra pris.

• Amoroso

Milface: Hehe, jag kan erkänna att jag är otålig. Men vi är ju mitt uppe i flytt så det var liksom ingen ide att släpa upp den högst upp på en vindsvåning för att sedan släpa ner den igen efter ett par månader. Den som jag köpte är från Ellos, kostade runt 4000 inklusive hemkörning. Den ska också ge värme ifrån sig och ser ut som på bilden (vit). Fast hur länge den här värmegrejen håller vete gudarna, men jag ser mer spisen som en mysdetalj att ha i hemmet. En sådan kan man ju alltid ta med sig och ställa i vilket rum man vill!

• Rut

Så mycket tips och idéer jag har fått nu! Ni har så fint hemma!

Nu funderar jag över min lilla mellanhall. Den är runt 4m lång och inte mer än 1,5m bred. Just nu är det en tapet med vitbotten, gult, rosa och blått:(
    Vet inte om jag ska tapetsera eller måla. En rolig fondvägg från Laura Asley kanske eller helt enkelt bara målat i vitt eller ljust grått. Hur hade ni gjort?

Skulle väldigt gärna vila ha ett sådant här bord, men de är så dyra...

www.englesson.com/catalog/images.asp%20Avlastningsbord%20Stockholm&prodInfo=133B%20x%2036D%20x%2072H&url=images/515WW(1).jpg

• millface

Förresten Rut:

Var det du som skulle prata med en målare om din trappa?

Har du fått något tips än?

• Samla

Provar på plus, såg så kul ut med bilderna i texten, provar: (dotterns säng)

äng fönstret]

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!