• StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Dax igen för ny tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 16:57:49:
    Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 11:22:48:
    April
    28 Lovina

September
    16 Samuel 21 Ebba
    26 Vilhelm 30 Saga

Oktober
    2 Ludvig 6 Meja
    13 Freja 15 Tyra
    25 Alice

November
    10 Agnes 14 Alma
    21 Emma 24 Ida
    27 Tim

December
    28 Hampus
  • Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2
  • Tezz80

Just det, glömde ju. Jag och några till (främst Nina och Maria) har pratat om att åka till Norrköping på onsdag (20:e). Vi kommer att ta tåget, åtminstone jag kommer att åka en sväng till Babyoutlet, men fokus kommer att ligga på att gå på stan. Fler som vill hänga på?

Norrköping 20 september
    Therése Hognert

• StinaTina
    Jenny, tack för jättetrevligt fika och god kolapaj (måste ju skriva att vi åt nåt som var jättegott så alla får läsa vad dom missade )
    Tydligen jättejobbigt att åka till Åtvid och massa energi måste det ha gått åt. Emma sov som en gris nästan hela vägen hem och har nu ätit massor (mycket mer än hon brukar så här på kvällen). Kul att se hur ni bor, det var ju jättemysigt hus. Tyckte absolut om "gillestugan" (hmm, ja resten oxå förståss.) Kunde faktiskt tänka mej huset (om det låg liiiiiiite mera här än där )

Linfre: Banangröten finns nu på maxi äääääääääännnnnntligen!
    Tack för idag, när vill du ha fikat?? eller är det så att det är P jag ska bjuda? Flört

Elouise, hoppas att resan hem gick bra.

Therése, menar du att filmen var så bra att du kunde hålla dej vaken?

Jo, norrköping ska bli jättekul. Det är nog ett drygt sen jag var där, spännande att se allt som är omgjort.

Norrköping 20 september
    Therése Hognert
    Nina
  • fröken

Det var trevligt med lite besök såhär ute på vischan
    Gissa om vi får äta ihjäl oss på resten av pajen nu.

Elouise...hoppas Freja somnade så resan hem blev mindre stressig än hit, jag hörde ju hur det lät när du ringde. Det är verkligen jättestressande med en skrikis i bilen.

Songbird...vilken tur att du kollade, det lät riktigt otäckt. Hoppas Ida mår bra nu!

Therese...å vad jag skulle vilja åka till Norrköping men jag JOBBAR ju. Åh, ibland hatar jag att jobba, man missar ju så mycket skoj om dagarna. Vilken film såg du på bio?

Trevlig helg på er alla!

• Tezz80

oj, oj, oj... var nog lite trött förut idag när jag skrev, skulle ju inte skriva mitt efternamn, utan Saga :) Får väl skylla på att jag pratade i telefon samtidigt ;)

Nina: filmen var så där lagom lättsam, lätt humor och lite överdriven, perfekt mammafilm... tycker jag :)

Jenny: såg Pirates of the Carribean. Förstår att det stundvis kan kännas trist att jobba, men vi kommer alla börja jobba tids nog :/

Norrköping 20 september
    Therése & Saga
    Nina & Emma

• StinaTina
    Therése: Jag tänkte väl att vi inte helt plötsligt hade blivit sååååå fomella så vi kallar varandra vid hela namnet Förvånad Skrattande Vill oxå gå och se den, men får nog vänta ett tag till....

Jenny: Kan tänka mej at ni får äta paj nu, den var ju inte så liten
  • linfre

Jenny: Tack för fikat idag. Önskar jag kunde ha smakat kolapajen. Ninas min sade allt om hur god den var.

Nina: Kvällen och nattningen gick som det brukar även om Hampus sovit lite. Han var sjövild i badkaret.
    Banangröt, hurra, då blir det att shoppa i helgen.

Norrköping 20 september
    Therése & Saga
    Nina & Emma
    Linda & Hampus

• ligre

Åhh skulle ju också vilja åka till Norrköping men jobbar ju också...fasiken känner precis som Jenny att man missar allt skoj på dagarna .

Terese om du ska till outleten...kan du spana efter en billig potta?
    Vi har en Baby björn potta men skulle behöva en till på övervåningen för att slippa skynda ner när det är dags. Läste här på FL att IKEA sålde potta för 39:- men hittade ingen när vi var där senast(kanske inte finns överallt).

• StinaTina
    Ligre, hur mycket får den kosta? Brio säljer för 69 kr och den funkar bra att bajsa i tycker Emma.
  • fröken

Therese, jag såg oxå den filmen för två veckor sen. Det var kul att gå på bio, men jag tyckte nog att popcornssmaskandet smällde högre än själva filmen (som iofs var helt ok).

I dag var det amma till sämns som gällde igen...blir inte klok på den lille mannen

• Elouise

Tack för ett underbart fika Jenny. Det är ju riktigt mysigt där du bor. Hemresan gick bra när jag väl fick ner henne i stolen somnade hon bums och vaknade inte förrän jag lyfte henne ur bilen.
    Ja det är verkligen skitjobbigt att köra bil med en skrikig bebis särskilt när man samtidigt är så osäker på vägen så man kör vilse.

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2