• StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Dax igen för ny tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 16:57:49:
    Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 11:22:48:
    April
    28 Lovina

September
    16 Samuel 21 Ebba
    26 Vilhelm 30 Saga

Oktober
    2 Ludvig 6 Meja
    13 Freja 15 Tyra
    25 Alice

November
    10 Agnes 14 Alma
    21 Emma 24 Ida
    27 Tim

December
    28 Hampus
  • Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2
  • mysan1970

Grattis Ylva!!

Ulle jag vet inte vart du bor så en vägbeskrivning vore guld värd. Ska bli så kul att ses igen, nu känns det som om det var evigheter sen. Tänk snart så är era småttingar inte bäbisar längre...

Va duktiga ni är som tagit fram pottan. Min ligger och dammar på övervåningen, kanske dax att plocka fram den...

Vi syns imorgon
    Sonja

• Tezz80

Usch och fy, jag trodde äntligen att Saga började sova bättre om nätterna, men nu är det påväg åt andra hållet igen. Vet inte vad det är med henne, men så fort hon vaknar till minsta lilla så sätter hon sig, ställer sig eller börjar hon krypa i sin säng. Vilket leder till att hon piggnar till och inte kan somna om själv. I natt (och natten innan) hade jag henne uppe och gungade 7-8 gånger. Tappade räkningen! Någon som vet vad det beror på eller har tips om hur jag får henne att somna om själv/inte vakna?

Här är det inte heller någon riktig potträning, visar Saga i förväg att hon ska bajsa, så får hon göra det på pottan. Ibland får hon sitta på pottan i samband med blöjbyte och då kissas det ibland och ibland inte. Vill hon inte sitta så slipper hon.

Nina: var hittade du en liten bävernylonsoverall? Jag tycker alla jag har sett i strlk 80 sett så stora ut.

Grattis Ylva!

Just det, en fråga till... tips på förskola/dagmamma.... hög tid för oss att ta tag i det. Vart har ni tänkt att era barn ska gå? Tankar och funderingar motages gärna?

• ligre

Ulle: Du hade ju portkod...den får du skicka till inboxen så vi kommer in. Visst var det på 47:an du bodde på om jag inte minns fel?

Var förbi efter jobbet och kollade barnkläder i Cupolen. Där fanns det bävernylonoveraller för 449 tyvärr har Meja redan 2 st overaller). Men det blev en dress, 4 par byxor och 4 par strumpor ïnnan min magen skrek efter mat.

• Ulle 74

Oj, jag har ju glömt att lämna vägbeskrivning... tack för påminnelsen Sonja.

Vi bor på Hunnebergsgatan 47, tre trappor upp
    Portkod 1245

Nu dags att baka lite tills imorgon

• Ulle 74

ligre - då kanske jag ska skicka maken dit att kolla efter overall

koden finns i inlägget jag skrev nyss...

tezz - ingen aning om vilken dagmamma, dagis som är bra, men skulle oxå vilja veta

• StinaTina
    Tezz, kan väl säga att den är stoooooor. Vi kommer få vika lite först i början men tanken är ju att hon ska kunna ha den tills i vår, det är ju några månader till mars - april där någon gång när nu vintern tar slut
    Köpte den i folkets park för 449 kr, tittade på resten men tyckte inte att det var så mycket att ha. Blev ett par pyjamaser (59 kr/st) och en mössa oxå. Resten var mest större eller totala sommarkläder.

Om du tänkt köpa där så gå innan fredag. Om dom inte har rätt storlek så kan dom ta hem (i overaller iaf.) till dagen efter.

Nu är det bara ett ombyte kvar att köpa...........
  • soffien

tezz: vi har sökt till 4 olika dagis, 2 i vikingstad och 2 i rappestad, och har stått i kön så länge som det är tillåtet(alltså 4 mån)men fick ingen plats utan ebba kommer att få börja på tornhagensförskola nu den 1 oktober, jag vet inget om den förskolan och dom har ännu inte hört av sig så det blir till att ringa i veckan! tyvärr så skrubbade jag bort krigsmålningen innan jag kom att tänka på att ta kort, men några svaga bläckstreck satt kvar ett bra tag på kinderna, det var ju inte så roligt att mamma gnuggade hårt i ansiktet tyckte ebba

få se om det blir nått kalas för mig och ebba imorgon, ebba är fortfarande snorig och hostar lite, det är nog bara en vanlig förkylning och den har suttit i sen förra veckan. vill ju inte smitta ner era små så det är lite synd.

jag har termobyxor kvar att köpa, någon som har hittat några beigea(stavning?)?

här hemma är det inte heller potträning på riktigt utan vi sätter ebba på pottan vid varje blöjbyte och så är hon utan blöja varje morgon, skönt att lufta i några timmar, men då sätter jag henne på pottan med jämna mellanrum.

• Lenabagare

Hej,
    teatern heter "Nobody´s Perfect", Marie-Louise. Du har ju verkligen nära till teatern från där du bor.
    Jag tycker bävern´i brunt från Åhlens ser liten ut, men misstänker att han skulle försvinna i en nr 86. Åhlens har tydligen rymliga storlekar (hoppas vi). Har ni förresten handlat av expediten som är negress där? Hon är suverän på både service och om man har några frågor om kläderna, toppentjej.
    På tal om politik så har jag sett Almas fader figurera bland de folkpartistiska kommun- och landstingsvalsedlarna, men är Ylva också politiskt involverad? Hörde en av skådisarna i Kvarteret Skatan likna en av partiledarna vid Alfons Åberg till utseendet och det stämmer kanske lite. Han är söt tycker jag.
    Tezz!! Din beskrivning på Saga stämmer precis in på hur Tim plötsligt har börjat att bete sig och det är tröttsamt.
    Har ni förresten sett att Hem till byn har börjat på SVT1 kl 20.00-21.00 i kväll. Viiiilken klassiker. Emellertid dog ju en av huvudrollsinnehavarna i en lägenhetsbrand på riktigt för ett tag sedan ("Willy Stridh"), så de har nog fått fota om lite i berättelsen. Usch. I alla fall är dessa avsnitt de absolut sista. Sedan är det finito.
    Inbrottsförsök i butik i helgen förresten. Jäkla snorungar. Kostar pengar...
    Sov gott från Lena och Tim.

• fröken

God morgon alla!
    Så skönt det är att vara tidigt på jobbet, det är helt mörkt och mysigt när jag kommer, jag sätter på kaffe, läser lite tidning och spanar på nätet. Ingen som stör. Faktiskt, det är skönt, men liiite för tidigt iofs.

vi ses i dag! Jag å Ville kommer runt 15 och går en timme senare. Bilen skulle visst lämnas in så vi måste ta bussen. Så kan det gå, även om vi har två bilar är buss ett måste ibland, särskilt nu när båda bilarna är på fixning. Min gamle gule är på spa hos pappa min och blir fin och duglig igen. Har t.om. gått igenom besiktningen. Nu ska den bara klara den 40 mil långa resan hem hit på söndag.

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2