• StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Dax igen för ny tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 16:57:49:
    Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 11:22:48:
    April
    28 Lovina

September
    16 Samuel 21 Ebba
    26 Vilhelm 30 Saga

Oktober
    2 Ludvig 6 Meja
    13 Freja 15 Tyra
    25 Alice

November
    10 Agnes 14 Alma
    21 Emma 24 Ida
    27 Tim

December
    28 Hampus
  • Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2
  • Bondbruden

Fröken: jo, Fredrik går på Trollet och stortrivs!

• Maria73

Soffien, för våran del så får ni gärna komma...snuvva är vi inte rädda för...men maginfluensa däremot *burr*

Ligre, Stackars...hoppas att Meja snart blir frisk igen. Kan det vara så att kräksjukan redan har börjat?

Cupolen verkar spännande...hade de skor oxå?

Tezz, hehe...kl 9 är nog lite för tidigt för oss...Tyra brukar gå upp då. Men till halv 11 elle nått kanske?? När går tågen ni som har koll. O hur gör man med biljetter...kan man köpa det på tåget eller måste man köpa det innan?

• StinaTina

Ligre, då är det helt klart nåt som går.....inte kul med kräkandes liten.
    Hoppas det går över fort.

• Songbird

Criwi: Bra initiativ, jag lägger till oss på listan oxå, för vi har ju planerat att vara med

Fika hos Maria och Ida (T1/Vallaskogen) fredag 29/9 kl 14
    Maria & Ida
    Nina & Emma

• Maria73

Fika hos Maria och Ida (T1/Vallaskogen) fredag 29/9 kl 14
    Maria & Ida
    Nina & Emma
    Maria & Tyra

• ligre

Hon har bara kräkts en gång och är annars som vanligt, så vinterkräkssjuka tror jag inte det är. Men man kan aldrig så noga vet...bättre att vänta o se. Vill inte smitta ner varken barn el vuxen.

Maria: de hade inga skor...tycker det var synd

• Songbird

Tezz: Ida har inga sovproblem, men min systers barn som är 13 månader har varit jättejobbig vid läggning samt har vaknat massor gånger och måste vyssas. För ett par veckor sedan sa de att nu får det vara nog. Så det körde (typ) 5 minutersmetoden varje kväll och första kvällarna stod hon upp och skrek, men det lät mer som ett klagande. Hon var jättearg, snarare än ledsen. Men efter ett par kvällar så blev skriken kortare och kortare och dessutom vaknade hon inte längre en enda gång på natten. I samma veva slutade hon amma, efter att tidigare oftast behövt ammas till sömns. Och jag kan intyga att hon hela tiden innan varit väldigt orolig och svårsövd samt tillslut vaknat varje timma när hon var runt ett år och då fick de nog. Man orkar ju inte i längden och jag tycker att det var starkt gjort av dem att härda ut de jobbiga kvällarna, för nu sover både de själva och barnet mycket bättre. Så på henne var det en bra metod (även om det kan kännas jobbigt för föräldrarna att härda ut gråten).

• StinaTina

Tågen går var 20 minut biljett köper du innan (väntsalen) eller på tåget (tågvärd i mitten av tåget) 9.10, 9.30, 9.50 och 10.10 osv.......
    110 kr för dygnsbiljett om jag inte minns helt fel, då åker man här, till norrk,  i norrk och hem.

Tezz, 9 kan vi nog komma iväg.............kanske. Jag var ute genom dörren 9.10 igår så det kan gå med lite planering.

Songbird, planerar ni att komma.....så kul. Flört Skrattande

• StinaTina
    Tezz, jag tittade lite i boken och det kan stämma med hennes ålder. Jag tar med den så kan vi spekulera tillsammans. *inte glömma, inte glömma*
  • linfre

Tezz och Criwi: Vi kan också komma iväg vid nio med planering. Hampus vaknar ju vi 6/6.30 sen brukar han somna igen vid 8/8.30 men han kan lika gärna sova på buss/tåg som hemma. Det har han gjort förr.

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2