• StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Dax igen för ny tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 16:57:49:
    Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 11:22:48:
    April
    28 Lovina

September
    16 Samuel 21 Ebba
    26 Vilhelm 30 Saga

Oktober
    2 Ludvig 6 Meja
    13 Freja 15 Tyra
    25 Alice

November
    10 Agnes 14 Alma
    21 Emma 24 Ida
    27 Tim

December
    28 Hampus
  • Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2
  • Bondbruden

Ulle: Tackar och bugar! Igår kväll strax före 24 när jag ammade Alice ringde corren och sade att jag hade fått plats. Jag mitt nöt sade ju som det var, att jag satt och ammade och därför var lite tagen på sängen (fniss!) och inte hade så mycket kommentarer att komma med. Innan vi lade på så upprepade han för sig själv "satt och ammade" så jag var helt säker på att det skulle stå i tidningen idag. Men som tur var fick han inte så mycket utrymme till den lilla notisen om Mp Så kan det gå när hjärnan är på ammnings-semester!

Det är iaf första gången som jag har följt en valvaka med yttersta spänning!

• StinaTina

Ulle, milda culiness går bra i linfre´s fall. Ligre vet jag inte riktigt, vet inte vad som är i culiness ordentligt. Hon kan inte äta soja, men sojalecitin går bra
    Dom flesta soja allergiker kan äta sojalecitin utan reaktion.

• linfre

Är det tänder, har han fått i sig mjölk eller är det bara som det är med småbarn???

I går strax efter lunch kräkte Hampus ner sig två gånger medan vi handlade (tur vi skulle köpa Torky), sen tokbajsade han precis innan vi skulle gå och simma. När han vaknade efter simmet var han jättegnällig och varm. Han fick snutta och sov lite (dock oroligt) i min famn. Innan badet tog vi tempen på honom, 39 grader. Han fick alvedon innan nattningen. Sen bajsade han igen när vi påbörjat nattningen. Vid elva vaknade han igen och var orolig och till sist vid tolv tog jag in honom till oss och han fick alvedon igen, somnade vid halv ett och har sovit hyfsat inatt. Han gnagde på händerna till och från hela kvällen och vid elva försökte han ta bröstet men blev bara ledsen hela tiden. I morse dock, samt nu är han precis som vanligt. Har inte tagit tempen, men han verkar inte ha feber. Om det är tänder tycker jag att bissingarna kan ta och titta fram nu.

• ligre

Tjaba tjena hallå!

Grattis Ylva!!!

Ulle: Vi kommer också på fikat...men slutar jobbet 16.30 och får skjuts av sambon så jag & Meja kan komma så snabbt som möjligt. Hoppas att ni är kvar tills dess för det var såååå länge sedan vi sågs . Milda Culiness funkar bra för mig (det var det Maria & Marie-Louise bakade med och det tålde jag .
    Ska jag ha med något?

Pottträna...gillar inte ordet. Vi testade föratt
    Meja var så hård i magen och det såg så jobbigt ut att klämma ut något sittandes med blöja på. Med hjälp av pottan så sköter hon magen strålande utan problem varje dag....och Meja ÄLSKAR sin potta, blir ibland både arg och ledsen när vi tar upp henne därifrån. Tittar ner i pottan om man frågar om det har kommit något.

2:a tanden kom igår!

Tisdagen den 19/9
    kl 15

Vi kommer:
    Ulle & Samuel
    Jenny & Vilhelm (åtminstone en stund)
    Marie-Louise & Freja
    Sofie & Ebba
    Therése & Saga
    Lena & Tim
    Maria & Tyran
    Nina & Emma
    Linda & Hampus
    Sonja & Lovina
    Linda & Meja( kommer efter 16.30)

• fröken

Läste om dig i tidningen Ylva. Grattis!!

Linfre, det låter som om Hampus haft det lite jobbigt. Vilhelm var ungefär likadan i går, han kräktes inte men bajsade och bajsade dagen lång. Han var också gnällig och varm. Idag vet jag inte hur det är, men i morse varkade han okej. Kanske är det tänder, kanske något annat. Kul är det inte i alla fall.

• Ulle 74

Ligre - nix du behöver inte ta med något till fikat. Ingen annan heller för den delen!

Linfre och fröken, träligt när de är ur form. Fast vem är inte det ibland....

• StinaTina

Pott-träna, gör vi inte. Vi leker med pottan!
    Sitter lite på den bajsar ibland och kissar någon gång. Oftare så brukar den få agera hatt åt Emma.
    Hon försöker med jämna mellanrum stå i den men det har hon problem med.

Jag har problem med flera av orden som används om barn.
    Normalkurva
    normalutveckling
    pott-träna
    gå-träna
    att barnet ammar har jag oxå problem med, ett barn diar!

Jag tror att listan kan göras hur lång som.........samtidigt så är orden såååååå smidiga att använda, alla vet ju vad jag menar........

Allt som har att göra med att barn på något sett skulle vara "onormala" bara för att dom inte följer genomsnittet. Det är ju just genomsnittet som alltid lyfts fram.
    Tränings ord för småbarn har jag oxå problem med, man tränar dom inte (inte jag iaf) Jag leker med henne, ett bra sätt (enl mej) att få henne att förstå saker och ting.
    Om jag ska titta på alla olika kurvor så kommer jag att bli förfärad, inget stämmer!

Linfre och fröken, Här har vi inte märkt någon feber på Emma. Hon var ju dålig i magen men det kan jag svära på var mjölk! Bajset luktar nämligen på ett alldeles speciellt sätt då, lite svårt att ta miste på i det här fallet (emma alltså).

Är det dax för vinterkräksjukan redan, kanske?

• StinaTina

Nu har jag inhandlat en bäveroverall i nylon till Emma. Räcka ut tungan Flört
    Det blev en i storlek 80, såg väldigt liten ut.
    Å vilken färg tror ni att det blev???
    Jooooooooo, visst är den roooooosa, hmmm lite mera åt ceris hållet faktiskt.

• Maria73

Linfre o Fröken: Urreburre för kräkningar o diareér. Hoppas att det lugnar ned sig!

Vinterkräksjuka....nää...nån såndan ska vi inte ha det här året!

Ligre, 2 TÄNDER! Inom en vecka har hon hela underkäken full!

Criwi, Nämen har du köpt en ROSA overall. Emma som ju inte alls är van vid den färgen Vilken tur att du köpte rosa vantar då

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2