• Arctura

Trefärgad hankatt??

Jag är på jakt (3-års tid) efter en trefärgad långhårig hankattunge (Röd/svart och vit) har alltid tyckt att de är så fina, men hittar bara hon katter i den kombinationen!! Finns det inte trefärgade hankatter, eller??

Ska jag ge upp eller kan jag fortsätta leta?

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Svar på tråden Trefärgad hankatt??
  • Monsa

Jag är inget duktig på sånt och det kan va en myt men jag har för mig att endast honor kan ha så många färger.

• Lundby87

Min kisse han är vit, ljusbrun(i ansiktet och svart Bild i gallerian

• Monsa

Nu har jag frågat min syster som är lite påläst och det är tydligen mycket ovanligt, handlar om kromosomer eller nåt.

• Arctura
    Monsa--> Jag börjar ju faktiskt fundera. Jag har då inte hittat nån ännu iallfall...

Finns det nån här som har eller vet nån som har nån?

Eftersom jag letat så pass länge så har jag även tänkt på att det inte finns några helröda honkatter heller, bara hanar som är helt röda.... mysko!!
    *~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Nasse liten

kan vara svårt eftersom det bara finns honkatter som är sköldpaddsfärgade, genetiskt. Men kanske att du hittar en hane som tex e svart o vit med nån uns av röd...

• Arcanjo

Mycket ovanligt och endast honor kan bli sköldpaddsfärgade

Mina gullungar heter Ebba och My och vi planerar utökning
  • Lundby87

Ser att bilden i gallerian gör så att den ljusljusbruna färgen er väldigt ljus ut

• S0lstråle

Är det inte fyra färger som enbart honor kan ha?

• Lundby87

Killar kan ha fyra färger men är oftast sterila då har jag hört nått om

Svar på tråden Trefärgad hankatt??