• Arctura

Trefärgad hankatt??

Jag är på jakt (3-års tid) efter en trefärgad långhårig hankattunge (Röd/svart och vit) har alltid tyckt att de är så fina, men hittar bara hon katter i den kombinationen!! Finns det inte trefärgade hankatter, eller??

Ska jag ge upp eller kan jag fortsätta leta?

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Svar på tråden Trefärgad hankatt??
  • Arctura
    EKJ76--> Åh tittaSkrattande vad söt han är!! Vart ligger Kattkomando syd? Kunde inte utläsa det i länken!! Vi bor ju utanför Östersund och jag kan ju inte åka på tok för långt för en katt som vi ska ha som sällskap... (hade det varit för utställning eller avel, hade det varit en ennan sak lixom)
    *~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Rigmor Mortis

Det ligger i Blekinge tror jag, men de kan ofta leverera uppåt i landet också (en aktiv inom KKS åker regelbundet till Sthlm och sen går det alltid att ordna därifrån). Men kolla med dem så det inte är fel bild, eller felidentifierat kön...

• Andrundrun

Jag fick 2 kattungar av min mamma i höstas. En av dem var en sköldpaddsfärgad hane.
    Men han var konstig redan från födseln. Då jag hade haft honom i några veckor blev han sämre. En morgon så gallskrek han och släpade bakkroppen efter sig. Vi fick tyvärr avliva honom.
    Har kort på honom någostans men jag vet inte vart.

• Arctura

EKJ76--> Åh det kanske man skulle göra. Tack för tipset...

• Hadjelina

Jag har två sköldpaddshonor - supermysiga! Den ena vill alltid vara med o gosa på morgonen i sängen, ligga i knät när vi sitter vid datorerna, och ligga hos oss när vi sitter/ligger i soffan och tittar på tv. Så nog kan även honor vara gosiga! (det är även deras mamma). Dock kan nog deras bror vara aningens lugnare ibland (går med på nästan vad som helst)

Sassan
    1500:- för att kastrera en hankatt?! hur kunde det bli så dyrt? jag tror vi betalade kring 950:-/honkatt, och honkatter brukar kosta mer att kastrera.

• Pollyanna

Trefärgade katter är honkatter - det är något genetiskt. Det finns enstaka trefärgade hankatter, men de är sterila och sällsynta - som du redan märkt.

• Barba Söt

Men hanar kan väl inte ha tre färger?

• trollnatt

sköldpaddsfärgade han katter är ovanliga samt alltid sterila.

• trollnatt

opps såg presis att nån redan hade skrivit samma som jag sorry

Svar på tråden Trefärgad hankatt??