• Anonym (klantig!!)

Hjälp! Vräkning!

Hej!
    Jag behöver hjälp angående hur en vräkning går till..
    Har strulat till det rejält för mig under våren och tror att jag kommer bli vräkt innom de närmsta dagarna.
    Jag har varit sjukskriven den största delen av detta år, och har fått strul med sjukersättningen så jag har inte kunnat betala min hyra eller några andra räkningar.
    Har fått brev från inkasso där de säger att de vidarebefodrat ärendet till kronofogden, men tror ej att jag fått något brev kronofogden gällande avhysning/vräkning, men är faktist inte helt säker. Har nu vänt upp och ner på allt i lägenheten i jakten på ett eventuellt sådant brev. Nu till frågorna, hur går en vräkning till?
    Skickar kronofogden ett brev eller kommer det flera av dem innan jag blir vräkt? Kan man avstyra vräkning genom att reglera alla hyresskullder? Hur länge går det emellan brevet från kronofogden och själva verkställan avvräkning?

Tacksam för svar, detta e jätte akut.

• Svar på tråden Hjälp! Vräkning!
  • Julias mamma

-Sälj att som du vill/kan sälja...

-Har du inga andra "prickar" på dig kan du kanske ta ett litet banklån på så lång tid som möjligt bara för att lösa hyrorna omgående.

-Ta tag i stuationen omgående...detta kommer att följa dig länge.
    Kontakta din arbetsgivare och Fk så fort det bara går.
    Stämmer din sjukskrivning med läkarintyg och allt kanske du får retroaktiva pengar.

• kjempejente

Men snälla vän..
    Man ska inte bära sånt här själv. Det kan drabba vem som helst när detta med sjukersättning inte funkar klanderfritt.

Hoppas att du får rätsida på allt detta.

• Fiaflopp

Ska inte sådana brev komma med rekomenderat brev??
    Hämta det IDAG och försök sälja det du har...och ring soc!

• Anonym (klantig!!)

Panik. Dagen skrider framåt men har ännu ej kommit på vart jag ska få tag på pengar till att betala mina skulder!

• Anonym (VET HUR)

Hjälper INTE att få panik. Drick en kopp kaffe, rök en till cigg alt. ät choklad Ta djupa andetag, det är inte lika illa som du tror!
    Om jag vore du, skulle jag ringa FK och kolla HUR du ska göra för att få dina pengar. För om du varit sjukskriven en längre tid så borde dina uppgifter finnas där?
    Ring sedan Soc och kolla över dina möjlighter att få bistånd eller pengar med återbetalningskrav.
    Men sen för att jag här bakom tangenterna ska förstå mera, berätta hur länge du varit sjuk och varför...
    vi hejjar på dej här.
    Kram ApA

• Anonym

Jag rekomenderar att du tar ett lån på banken för att betala av räkningarna.
    Lycka till.

• me1

* Gå runt till folk och fråga om det finns något de vill bli av med. Sälj det sedan via tradera,blocket eller loppmarknad.

* Vet du om någon i din närhet som behöver hjälp,erbjud dig att hjälpa dem mot en viss summa.

* Sätt dig ner och skriv upp alla du känner och ring runt och fråga om de kan låna dig lite pengar.

* Är du duktig på något speciellt lär ut det på nätet mot en viss summa.

Du kommer att fixa det här,jag tror på dig! Ta bara tag i situationen nu och kom ihåg att genom "jävlaranamma" fixar man det mesta.

• Fiaflopp

Prata med din mamma NU...går det??

• Anonym (klantig!!)

jag kan inte ta lån på banken då jag har fått en betalnings anmärkning precis Och nu har hela dan gått och jag har inte lyckats att få fram pengar än

• penapöna

Vilken jobbig sits du hamnat i. Har du IKEA-kort? Där kan man få ut kontanter också. Pantsätt allt du kan, klockor, smycken, värdefulla tallrikar, silverbestick, prova med det du kan hitta.l
    Sälj allt annat du kan klara dig utan, dator (du kan ju surfa på bibblan), soffan, porslin, tavlor, tv, ljusstakar, böcker ja allt du kan klara dig utan. Lägg ut annonser på Internet eller sätt upp lappar vid närmaste mataffär att du har utförsäljning i hemmet. Kommer folk hem till dig kan du ju lyckas få snabba pengar för allt möjligt hemma alltså, t o m blommor och sånt.

Prata med alla du känner, fråga om du kan få låna lite pengar eller om de vill köpa nåt av dig? Kanske kan du göra lite tjänster åt folk och tjäna lite pengar. Men hur det blir då du är sjukskriven vet jag inte, för du kanske riskerar din sjukersättning om du jobbar åt andra även om det gäller att klippa gräsmattan, putsa fönster och sånt.

Kläder kan man lämna in på second hand och få pengar för om någon köper, inte så himla snabba pengar men ändå.

Lyckas du få låna pengar av folk så skriv ordentliga papper på det och skriv under. Säg att du betalar tillbaka så snart du kan men berätta att det kan ta nåt år.

Prata med din pojkvän, kanske kan han hjälpa dig med pengar, men skriv på ordentliga papper då också om han lånar ut pengar åt dig.

Jag hoppas det löser sig för dig!

Svar på tråden Hjälp! Vräkning!