• Anonym (klantig!!)

Hjälp! Vräkning!

Hej!
    Jag behöver hjälp angående hur en vräkning går till..
    Har strulat till det rejält för mig under våren och tror att jag kommer bli vräkt innom de närmsta dagarna.
    Jag har varit sjukskriven den största delen av detta år, och har fått strul med sjukersättningen så jag har inte kunnat betala min hyra eller några andra räkningar.
    Har fått brev från inkasso där de säger att de vidarebefodrat ärendet till kronofogden, men tror ej att jag fått något brev kronofogden gällande avhysning/vräkning, men är faktist inte helt säker. Har nu vänt upp och ner på allt i lägenheten i jakten på ett eventuellt sådant brev. Nu till frågorna, hur går en vräkning till?
    Skickar kronofogden ett brev eller kommer det flera av dem innan jag blir vräkt? Kan man avstyra vräkning genom att reglera alla hyresskullder? Hur länge går det emellan brevet från kronofogden och själva verkställan avvräkning?

Tacksam för svar, detta e jätte akut.

• Svar på tråden Hjälp! Vräkning!
  • Anonym (klantig!!)

jag har ikea-kort.men ikea ligger för långt borta därifrån jag bor, det kostar för mycket att åka dit. datorn kan jag inte sälja, för den är inte min. Nu efter åt så skämms jag över att inte ha talat med min pojkvän om hur jag har det. Jag förstår inte varför jag har fått svårt att tala med folk om mina problem, några årsen hade jag inga problem att tala med tex min pojkvän om jag satt i trubbel, han har hjälp mig förr med saker, varför skulle en "liten" ekonomisk svacka vara svår att tala om.
    Jag vet inte, kan kanske beror det på att han redan har ställt upp så mycket för mig tidgare med diverse saker, kanske inte vet ej. Ska nu försöka få ur mig mitt problem till killen.

*nervös*

• Anonym (VET HUR)

Fast om du har ett sk, IKEA kort behöver du inte åka till IKEA, utan det räcker med svensk kassaservice. Men det är inget jag rekomnderar!

Kram

• penapöna

Ja gör det, prata med din kille! Ang Ikea så kan man få pengar insatta direkt på sitt konto om jag fattat det rätt, får iallafall sådana erbjudanden många gånger varje år från dem.

Visst är det väl inte optimalt att låna pengar från Ikea-kortet men när alternativet är vräkning tycker jag inte valet är så svårt.

• Anonym (..)

Ring soc dom kanske kan ge dig ett lån...

• Anonym (sunny)

Extremt hög ränta på Ikeas kredit har jag fått erfara. Betalar och betalar på en skuld som aldrig sänks, känns det som.

Hoppas du hittar en bättre lösning TS och lycka till! Prata med din pojkvän tex. Han kommer stötta dig i detta.
    Det kommer bli bra! kram

• me1

Trådstartaren för det första kalla inte dig själv klantig. vi kan alla hamna i situationer som vi inte rår på. Är du till på köpet deprimerad så är det här en ganska vanlig men fruktansvärt svår situation men allt kommer att ordna sig för dig till slut. Jag undrar vad du har gjort idag åt din situation. Försök att hela tiden jobba framåt timme för timme. Har du talat med din kille? Har du ringt samtal till de du känner? Har du gått igenom det du kan sälja? Har du vänner eller bekanta som har barn som behöver bli av med saker eller kläder som deras barn inte behöver mer? Sätt annons här i familjeliv och sälj det. har du själv barnböcker eller kläder kvar från då du var liten sälj det här. Det är ju gratis. Vi finns här för dig.

• Julias81

Gå till Socialen och berätta hur det ligger till, tror inte de kommer att neka. Sen om det löser sej med allt borde du se till att du får hjälp med en del av hyran, man kan ju ansöka om sånt. Lycka till!!

• me1

Vi är nog väldigt många som undrar hur det går för dig. Sänder styrke kramar till dig!

Svar på tråden Hjälp! Vräkning!