• Tindra75

Problem med bio-mamman vi ses här!

Så nu startar jag en tråd där vi kan diskutera problem gällande bio-mammor.
    Det är inte alltid så lätt att stå vid sidan av och inte kunna göra så mycket åt vad man ser händer. Man kan behöva ventilera sig!

Vi ses och hörs!

• Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!
  • Malena79

Japp. Men jag har lite skadeglädje i alla fall. Bonusdottern talade om att de inte nåt vatten för nåt var sönder (troligen pannan) Den som kom för att laga hade sagt att det var illa. HAHA. Tyvärr är det svårt att ringa skolan eftersom vi bara vet vad hennes fröken heter i förnamn. Ett jättevanligt namn. Men sambon ska hämta henne i skolan på fredag så då lär vi ju märka vilka skor hon har.

• kirunatessan

Malena79:

men kära nån vad hemskt! O dessutom säga att skorna var fula!!?? Då måste ju dottern bli ledsen.. :( Vilken kärring!!

• Tjofsen

Hm....jo, jag skulle säga det att

Malena79: Kan inte din sambo åka gemensamt med biomamman och handla kläder och skor? Så slipper de tjafsa om rätt storlek och så har han lite koll på vad som köps? Det kanske dottern också skulle uppskatta....

• Malena79

Det är bonuspappan som köper kläder till min bonusdotter där hemma. Biomamman vägrar träffa min sambo ensam, så jag tror tyvärr inte det skulle funka att de går och shoppar tillsammanns. Vi försöker just nu få med henne till familjerätten, så vi kan prata ut om alla problem där. Det kanske skulle vara bra om de tog med henne till en skoaffär så de kunde mäta hennes fötter någon gång ibland. För två somrar sedan var det samma sak. Fast då var hennes fot en cm mindre än skon. Så långt hann det inte gå den här gången

• Tjofsen

*morr* Det är bedrövligt. Som gammal skoförsäljare och kunnig på området så blir man helt chockad över hur folk tänker på sina fötter. Inte undra på att man får ryggproblem om barnen redan tidigt går i fel skor. *sliter mitt hår*

• Tezz72

Vad har biomamman med att göra om jag går på stan med en väninna? När hon tror att jag jobbar. Jag är ju som sagt ½ tids sjukskriven för värk. Fy va jag e less på henne. Kan inte hon sköta sig själva och skita i andra.
    Sen håller hon på och gnäller fortfarnade över alla klädinköp vi har gjort, tack och lov att vi har hunnit köpa allt inför vintern, för denna månad måste vi lämna in bilen och det blir inte billigt. Hon är ju fortfarande inte klar inför vintern med deras son, det blir väl i sista minuten som vanligt och så får grabben gå med för små vinterskor och hela köret i 1 månad innan hon fixar det.

Nä, nu har jag gnällt färdigt.

Tack och lov för att min exman inte bråkar.

• smulan73

Hej!Mitt bonusbarn har vi börjat att "bussträna", fast han är 11,5 år, har han inte åkt buss själv tidigare, men för att han ska bli mera självständig har vi köpt busskort och åkt buss nu flera gånger för att han själv ska kunna åka hem till oss efter skolan, och få egen nyckel hit. När han är hos mamman har han nära och kan gå hem. Om hon går med på att skriva på ett papper, kan han få gratis busskort, men hittills har hon inte gått med på det...Han får inte heller använda spisen hemma själv...de har ju trots allt börjat med hemkunskap i skolan!!! stackars kille, hur ska man ta upp sånt här med hans mamma? han vill ju själv! herregud han är ju snart 12 år! hur gör ni med era barn? eller bonusbarn? visst är han väl tillräckligt gammal för att klara det själv? jag var då bra mkt yngre när jag började laga mat själv till familjen..

Ett tips, var in på FK hemsida i går och man kan skriva ut blankett där för att få delat barnbidrag!! så det har jag gjort åt min sambo.. få se om han gör slag i saken och pratar med henne om detta..
    ha det gott alla, nu ska jag sova!!

• kirunatessan

Nästan 12 år då klarar man av att åka buss!! Och laga mat.. gjorde då jag i den åldern.. och min lillasyster. vid den åldern brukade jag städa huset o ta disken o sånt jätteofta åt mina föräldrar, inte för att jag var tvungen men ja tyckte det var roligt.

Har en lillasyster som nyss fyllt 13, hon är ensam hemma ibland på helger o så när pappa är i stugan, hon lagar mat själv, plus att hon sommarjobbade sin första sommar i somras!! Hon kommer bli som jag var =)

Vi skrev oxå ut blankett o hon skrev på!! Rätt skall vara rätt..

Förresten, i måndags blev det vår vecka att ha bonusdottern, mamman lämnade till skolan o vi ska hämta (eller hämta o hämta, hon brukar gå hem själv) 30 min efter att mamman lämnat ringer dom mig från skolan o säger att hon är sjuk!! Jag hastar naturligtvis dit o hämtar.. Men varför har mamman lämnat ett sjukt barn på skolan?? För man kan inte bli sjuk helt plötsligt på 30 min?? Stackars barn.. :(

Kram på er allihopa

• Tezz72

Vet ni vad tjejer! Att nu ska jag lägga biomamman och alla bekymmer åt sidan gällande henne, nu skiter jag rent ut sagt i henne och hennes tjafs. Men jag kommer gärna in och läser tråden och stöttar er tjejer.

Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!