Hej!Mitt bonusbarn har vi börjat att "bussträna", fast han är 11,5 år, har han inte åkt buss själv tidigare, men för att han ska bli mera självständig har vi köpt busskort och åkt buss nu flera gånger för att han själv ska kunna åka hem till oss efter skolan, och få egen nyckel hit. När han är hos mamman har han nära och kan gå hem. Om hon går med på att skriva på ett papper, kan han få gratis busskort, men hittills har hon inte gått med på det...Han får inte heller använda spisen hemma själv...de har ju trots allt börjat med hemkunskap i skolan!!! stackars kille, hur ska man ta upp sånt här med hans mamma? han vill ju själv! herregud han är ju snart 12 år! hur gör ni med era barn? eller bonusbarn? visst är han väl tillräckligt gammal för att klara det själv? jag var då bra mkt yngre när jag började laga mat själv till familjen..
Ett tips, var in på FK hemsida i går och man kan skriva ut blankett där för att få delat barnbidrag!! så det har jag gjort åt min sambo.. få se om han gör slag i saken och pratar med henne om detta..
ha det gott alla, nu ska jag sova!!