• Tindra75

Problem med bio-mamman vi ses här!

Så nu startar jag en tråd där vi kan diskutera problem gällande bio-mammor.
    Det är inte alltid så lätt att stå vid sidan av och inte kunna göra så mycket åt vad man ser händer. Man kan behöva ventilera sig!

Vi ses och hörs!

• Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!
  • kirunatessan

hemskt om man börjar tala om att ge upp!! det gjorde vi också.. :( Men vi kämpade vidare. I en del fall går det som för oss o blir bättre, endel kanske aldrig inser att det är barnen som far illa :( Hemskt juh. Skulle aldrig göra så mot min dotter..
    Förresten, denna biomamman, har t o m spridit ut rykten att vi misshandlade dottern.. :( Min sambo ringde direkt o konfronterade henne, efter det kom det inga fler rykten, men man blir så ledsen hur lågt folk kan sjunka!!

*kramar*

• gumsan76

Ja, det är sanslöst! Sambons ex har sagt att hon känner sig rädd för honom och att hon önskar att jag ska se honom för vad han verkligen är. Har ALDRIG sett några våldsamma tendenser hos denna underbara man, och skulle jag det så vet han att väskan blir packad omedelbart Jag har frågat honom rakt ut vad hon menar med detta och om det ligger något i det hon säger, men han säger att han inte vet, och jag tror honom! Jag är livrädd vad hon ka tänkas dra till med när vi en dag hamnar i rätten...

• Tjofsen

Välkommen Kriunatessan.

Min biomamma har också sagt om misshandel. Helt sjukt. Jag var visserligen beredd på att hon skulle bete sig konstigt när han träffade mig (det första riktiga förhållandet efter det tagit slut mellan dem) men blev helt chockad när hon ringer honom och säger: jag vill att du slutar misshandla din dotter. För det första så tänker man "vad är det här för en kille?" men sen får man gå på sin intuition, sin vetskap om beteende och psykologi....Den största chocken får man ju för att en människa kan säga en sån sak om en annan. Tänk om "fel" personer hör det. Så det blir rättsligt. Hur ska han kunna försvara sig??

Varje gång vi gick vidare ett steg i vår relation så reagerade mamman med konstiga saker. Sa att dottern sagt att hon inte fått mat på en hel dag, inte fått duschat på hela helgen när hon var hos honom etc. Vi hade turen att jag var så "förutseende" med beteenden så vi var alltid steget före på nåt sätt.

Det lustiga är ju att den här biomamman överhuvudtaget vågar vräka ur sig vissa saker - eftersom vi har SÅÅÅ mycket mot henne. Hon projicerar mycket och har hon en dålig relation med andra för att hon beter sig som ett svin (rent ut sagt) så lägger hon energin på att klanka ner på alla andra.

• Malena79

Här har vi bara fått höra att vi duschar henne för OFTA. Det är inte klokt så mycket de hittar på att gnälla över. Vi väntar på att det ska bli tredje världskriget här. Sambon ska lämna en lapp till bion om att vi vill reda ut allt i familjerätten. Hon kommer bli tokig som vanligt

• kirunatessan

Tjofsen:
    Hoff vad hemskt!! Särskilt när barnen kommer i kläm, vilket alltid är fallet.. :( Vår biomamma har under hela tiden vi varit tillsammans pratat om allt det här med dottern, som är 6 år!!! just fyllda 4 när vi träffades.. :( Sagt att "mamma vill ha dig hos sig alltid" osv osv. Gett flickan dåligt samvete för att hon ville komma till oss.. :( Sen när vi skulle utomlands i våras skrev hon inte på passpapprena förrän i sista sekund.. vad skulle vi sagt till flickan om hon inte skrivit på?? "Nej du får inte åka med oss till mallis för din mamma skriver inte på"?!

I det fallet o många andra gånger tror jag dessutom att det varit ren avundsjuka från bions sida.. hon är arb. lös osv. skulle aldrig ha råd att åka utomlands. Men varför då inte vara glad över att vi så gärna vill ha med dottern utomlands, det är ju en upplevelse för henne!!!
    En sak var iaf skönt.. i över en vecka slapp vi bions otaligt många samtal =) Hade inga telefoner på.. Det var UNDERBART =)

Men nu till ett problem till som vi har.. Trots att bion blivit "normal" nu.. så under min sambos veckor är hon o hälsar på dottern på fritids.. alla dom kvällar som mamman varit där kan inte dottern sova på kvällarna.. hon blir helt plötsligt mörkrädd osv osv. Vi har försökt prata med bion om detta men hon säger bara att hon minsann inte tänker sluta hälsa på dottern. Förstår hon inte än en gång att det inte är vi som lider utan dottern?? Dottern trivs SUPERbra hos oss men som alla barn saknar man sina föräldrar när dom inte är där, men det påminns hon inte om när mamman inte ränner på skolan. 

Förra veckan vi hade dottern, lät vi henne promenera hem till sin mamma för att hälsa på (vi har bott 1 mil från henne men nu flyttat närmare pga. skolan) och den kvällen gick det jättebra för dottern att somna, trots att hon träffat mamma. Kan det bero på att det skedde på dotterns villkor?? Har som fått för mig att mamman kommer o "rubbar" lite på rutiner osv när hon går till skolan o hälsar på..

Hur ska vi göra??

• gumsan76

kirunatessan:

Vi har upplevt något liknande. Under semestern, på bions veckor, ville inte hon att pappan skulle träffa pojken eftersom han skulle längta så mycket. Det blev en kort träff mellan far och son (iväg och käka glass) under hennes två veckor. Sedan kom pappans veckor. Då går det TVÅ dagar och så ringer människan och vill åka OCH ÄTA GLASS med sin son... Hallå...????

Hon skulle dessutom iväg och resa under den tid pojken var här, och det gjorde hon MYCKET klart för honom, som naturligtvis blev ledsen för att han inte kunde åka henne! Morgonen efter "glassträffen" med mamman saknade pojken sin mamma och ringde henne på mobilen. Då gick det fem minuter sen ringde hon min sambo och undrade varför pojken var så ledsen? "Det är inte bra att han ifrån mig så länge" säger hon.

Några bra råd har jag inte att ge, här hjälper det inte att prata med bion eftersom hon i ena andetaget vill göra på ett sätt för att "det är det bästa för barnet", och i nästa stund gör hon precis tvärtom!!!

• gumsan76

Såg att min svenska inte blev den allra bästa i föregående inlägg... "För att han inte kunde åka MED henne" ska det stå, såklart!!

• Malena79

Helgen började som vanligt med problem. Sambon kommer till fritids för att hämta dottern och får se att det står ledigt på henne. Frågar en i personalen som säger att dottern varit  ledig både torsdag och fredag. Inte mycket annat att göra än att åka hem eftersom det inte är nån hemma hos mamman heller. När han kört ca 2,5 mil ringer dottern och frågar varför vi inte hämtat henne på fritids. Bara att vända tillbaka. Hon har varit där hela tiden, men personalen hade visst inte sett henne.

I vanlig ordning hade hon inga regnkläder och gummistövlar med sig (solen sken ju i morse) Vi åkte direkt och köpte regnkläder och gummistövlar. Trodde jag skulle svimma när jag mätte hennes fötter. 22,1 cm vilket betydde att hon behöver 38 på stövlarna. Skorna hon hade på sig när hon kom var det 35 på. Mätte de inuti och de var 7 mm kortare än hennes fot. Så i morgon måste vi åka till stan och leta efter skor åt henne oxå. Vet att de kommer skita i det hemma hos bion så måste köpa de om hon ska få några. Dessutom vill jag inte att hon ska behöva gå i de skorna mer eftersom de förstör hennes fötter. Jättekul at behöva handla massa kläder och skor veckan före barnbidrag

• Tezz72

Malena79: Hur var det nu igen. Hade ni tjejen vv helg eller vv?

Svar på tråden Problem med bio-mamman vi ses här!