Tjofsen:
Hoff vad hemskt!! Särskilt när barnen kommer i kläm, vilket alltid är fallet.. :( Vår biomamma har under hela tiden vi varit tillsammans pratat om allt det här med dottern, som är 6 år!!! just fyllda 4 när vi träffades.. :( Sagt att "mamma vill ha dig hos sig alltid" osv osv. Gett flickan dåligt samvete för att hon ville komma till oss.. :( Sen när vi skulle utomlands i våras skrev hon inte på passpapprena förrän i sista sekund.. vad skulle vi sagt till flickan om hon inte skrivit på?? "Nej du får inte åka med oss till mallis för din mamma skriver inte på"?!
I det fallet o många andra gånger tror jag dessutom att det varit ren avundsjuka från bions sida.. hon är arb. lös osv. skulle aldrig ha råd att åka utomlands. Men varför då inte vara glad över att vi så gärna vill ha med dottern utomlands, det är ju en upplevelse för henne!!!
En sak var iaf skönt.. i över en vecka slapp vi bions otaligt många samtal =) Hade inga telefoner på.. Det var UNDERBART =)
Men nu till ett problem till som vi har.. Trots att bion blivit "normal" nu.. så under min sambos veckor är hon o hälsar på dottern på fritids.. alla dom kvällar som mamman varit där kan inte dottern sova på kvällarna.. hon blir helt plötsligt mörkrädd osv osv. Vi har försökt prata med bion om detta men hon säger bara att hon minsann inte tänker sluta hälsa på dottern. Förstår hon inte än en gång att det inte är vi som lider utan dottern?? Dottern trivs SUPERbra hos oss men som alla barn saknar man sina föräldrar när dom inte är där, men det påminns hon inte om när mamman inte ränner på skolan.
Förra veckan vi hade dottern, lät vi henne promenera hem till sin mamma för att hälsa på (vi har bott 1 mil från henne men nu flyttat närmare pga. skolan) och den kvällen gick det jättebra för dottern att somna, trots att hon träffat mamma. Kan det bero på att det skedde på dotterns villkor?? Har som fått för mig att mamman kommer o "rubbar" lite på rutiner osv när hon går till skolan o hälsar på..
Hur ska vi göra??