• Maria2

Danskar - Varför liggvagn??

Har precis kommit hem från semester i Danmark, där hade de flesta sina "stora" barn i liggvagn, barn som var 8-10 månader satt i liggvagnarna. Tyckt också att vagnarna var större än de "svenska"

Jag bytte till sittdelen när pojken var ca: 3 månader...

Nån som vet varför de gör på detta vise....

• Svar på tråden Danskar - Varför liggvagn??
  • Jessa med 3

Vi har en Teutonia duovagn som vi bytte till sittdelen på efter 4-5 månader och vår son (19 månader nu) sover i den både hemma och på förskolan - ser inte varför man måste ha gigantisk liggvagn för det?? Det räcker ju att ha fullt liggläge på vagnen!

• Molle77

Lola Jämtland;
    Även när de blivit för gamla för liggdelen? Bra i så fall!

• Lola Jämtland

Molle77

Självklart!
    Här sover de i sittvagnar med fällbart ryggstöd tills de inte får plats längre eller slutar sova middag.

• Molle77

Lola Jämtland;
    Ja, man är väl asfaltsunge ut i fingerspetsarna...

• Monstermamman

Dom flesta på Åland med och i Finland är det nog också rätt vanligt!
    Blev förvånad när jag började hänga på svenska forum för där läser man sällan att barnen sover utomhus. Det var ungefär det första jag lärde mej från ett forum.

• S vali s

Sover svenska barn sällan utomhus
    Oj, då måste jag och mina vänner vara rejält konstiga som låter våra kids sova utomhus
    När mina tonåringar var små bodde jag i en förort till Stockholm och båda två låg ute i vagnen på balkongen och sov - året runt, finns inga dåliga väder bara dåliga kläder
    Numera bor vi lite mer off och de dagar minstingen på 10månader sovit inne dagtid är lätträknade

Den late får brått när det blir kväll
  • Grimborg

En treåring ska inte sitta i vagn över huvud taget om de inte gäller korta stunder för att man går långa sträckor. Ja tycker inte att ja e konstig för att ja tycker de, men barn mår bättre av att få va uppe o gå o röra på sig.

• Lola Jämtland

Min dotter åkte vagn tills hon var 4 år gammal o jag ser inget konstigt i det.

Alla gör på det sätt som funkar bäst för de.

//Nedräkningen har börjat....
Svar på tråden Danskar - Varför liggvagn??