• Maria2

Danskar - Varför liggvagn??

Har precis kommit hem från semester i Danmark, där hade de flesta sina "stora" barn i liggvagn, barn som var 8-10 månader satt i liggvagnarna. Tyckt också att vagnarna var större än de "svenska"

Jag bytte till sittdelen när pojken var ca: 3 månader...

Nån som vet varför de gör på detta vise....

• Svar på tråden Danskar - Varför liggvagn??
  • Sassa82

Såg en idag inne vid hötorget vad stora dom är

• Svamp Bob Fyrkant

Jag som tycker det ser så mysigt ut när man har "äldre" bebisar som sitter i liggvagnen!
    min dotter var ju en spilevink och vägrade ligga ner redan som nyfödd så jag fick ju snällt byta till sittvagn tidigt med henne fast jag inte ville...

Gravid i v. 24...bara 16 veckor kvar!
  • Meisje

Tänk att detta har jag undrat med,så de va ju skönt att äntligen få ett svar på denna gåta!!

• Misery

kommer ihåg när jag var i danmark på semester...jag gick omkring o höll min två åring i handen o kikade ner i vagnen hos grannen på campingen där låg en kille som var bra mkt större än min var...kanske därför dem kollade så konstigt på oss när vi kom gående för dem har sina barn så länge i liggvagn o vi inte hade någon vagn alls.....tycker för övrigt att danska vagnar är jättefina

• Grimborg

När vi var i D-mark så hade en del sina treåringar sittandes i sina liggvagnar.......de tycker inte ja ser bra ut.

• Monstermamman

Jag skulle gärna ha haft en sån vagn till våra barn eftersom dom sover ute i ur och skur.
    Sonen fick dock sluta när han växte ur sittdelen till vår Emmaljuna Edge (liggdelen använde vi i ett år ca) så sen fick han börja sova inomhus på dagarna.
    Dottern är nu 1½ och börjar snart bli för lång för sittdelen också men hon kommer nog att få ligga i den den här vintern till.

• Molle77

De danska inflyttarna blir allt vanligare här i Malmö, och därmed deras vackra vagnar oxå.
    I min mammas nybyggda bostadsområde ser man alltid ett flertal stora danska vagnar stå parkerade på balkonger och i trädgårdar. Jag tycker danskarnas idé om att låta barnen sova ute är suverän, den (förhoppningsvis) friska luften söver väl gott. Har väl ingen betydelse hur gammalt barnet är.

• Lola Jämtland

Molle77

"Jag tycker danskarnas idé om att låta barnen sova ute är suverän, den (förhoppningsvis) friska luften söver väl gott."

Fast det är nog inte en speciell dansk idé.
    Här i jämtland sover de flesta barnen utomhus oxå, sommar som vinter.

Svar på tråden Danskar - Varför liggvagn??