Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn
Maria1978: Ja, usch, stackars dig! Men imorgon är det fredag!
Maria1978: Ja, usch, stackars dig! Men imorgon är det fredag!
Bebissång låter kul! Har inte sett något sådant i Stockholm men sjunger hellre än bra här hemma. Repertoaren är kort men uppskattad! (Åtminstone av sonen, sambon tillhör de mer.. ehm...svårflirtade lyssnarna...
Välkommen Bella!
Jag köpte Converse i strl 35 från barnskoshoppen. En del Stadiumbutiker hade 35:or (barnhyllan) men jag hittade inga och vet inte vilka butiker det var. De var dock billigare där än hos barnskoshoppen som i.o.f har billigare skor än vuxenstorlekar.
www.barnskoshoppen.dk/
www.barnskoshopen.se/ ska det vara.
Barnskosidan snubblade jag över när jag letade 35:or till mina egna ankfötter. Köpte ett par svarta Converse.
Jag tycker att det är svårt med smink när man har typiska asiatiska ögon!
Drömmer om att kunna lägga en dramatisk eyeliner men det slutar alltid med att jag ser ut som en tvättbjörn. Har provat alla varianter (torra, flytande etc) men det slutar alltid på samma sätt.
Därtill kan nämnas att mina ögonfransar är i stort sett obefintliga och jag var en storkonsument av påbyggande mascara ett tag men när jag såg mig själv på foto och hur trickfilmade mina konstgjorde fransar såg ut la jag ned det med.
Det som fungerar bäst dessa dagar är väl concealer men har hittills inte hittat någon som förmår täcka de mörka ringarna runt ögonen (som nu är helt naturliga).
Fick en heldags smink kurs på Face en gång men tanten som höll kursen var en leopardmönstertant som hostade på sminket och styrde ut mig så jag såg ut som en prostituerad men jag hade väl otur...
Har också en ögonfranböjare men det är svårt att få in de pyttesmå stråna i den...
Ja, leopardtanten huserade bakom Stureplansgallerian. *varning, varning* men de kanske flyttar runt, de som har kurserna.
maria1978: Men vilken bisarr upplevelse!! Förstår att din pappa blev upprörd!