• Myrna

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn

Bella76: Jo, man får passa sig i gränderna bakom Stureplan. Annars kanske leopardtanten sätter klorna i en och förvandlar en till en betydligt billigare upplaga av en själv (vilket inte är svårt i mitt fall med tanke på min präktiga förortsmorseapproach!)

• Myrna

Ni andra asiater, har ni ögonfransar? Mina är som sagt i stort sett obefintliga. Syrran däremot har långa, tjocka, täta fransar. *grön av avund*

Ursäkta TS om vi hamnat vid sidan av ämnet!

• Myrna

sandranoren: Men du har några i alla fall!

Sonen har tack och lov ärvt sin fars fransar.

• Myrna

Honey: Skulle ha skrivit koreaner, men skrev asiater av bara farten. (Som om hela asiens befolkning skulle sakna ögonfransar *fniss*).

• Myrna

Tanken med klippning har slagit mig... tur jag inte testade...

• Myrna

CS68: Känner igen rubbet! Bortsett från att jaginte köpt någon badrumspall ännu. Är de äldre barnen din sambos eller gemensamma?

• Myrna

jolo: Hmmm... kanske du rent av pratar dålig svenska?

Skämt åsido. Komplimangerna för svenska fick jag uteslutande innan jag flyttade från min lilla uppväxtort och nästan dagligen då jag jobbade inom äldrevården (ni kan ju tänka er de senila..).

Honey1982: Stackars kille! Måste vara jobbigt att känna så. Är det JackieArklöv som startat tråden eller?

• Myrna

Honey1982: Såg nu att det var en tjej som startade tråden du länkade till så det kan inte ha varit Jackie. La förstås näsan i blöt.

• Myrna

Hej alla!

Vad ska vi tala om nu?
    Känns som om vi betat av en hel del ämnen relaterade till att vara adopterad och förälder och lite mer därtill.

Ber om ursäkt om jag ibland blir alltför "etnocentrisk" och glömmer bort att alla adopterade inte är födda i Korea. Ögonfransfrågan var ju ett exempel på det...

Som jag skrev tidigt i tråden har ag kontaktat SWS (Social Welfare Society) i Sydkorea för att be dem ta kontakt med min bio-mamma. Jag skulle ju som sagt vilja berätta att hennes, säkerligen svåra, beslut att lämna bort mig var "det rätta" och att allt gick bra för mig och att jag nu har ett eget barn. Det var över två månader sedan jag fick svar från SWS att de skulle återkomma och sedan har jag inte hört något. Jag vet dock att de som sköter den här typen av frågor har mycket att göra men jag börjar känna mig lite otålig. Får väl mejla och fråga ödmjukt om de hunnit göra något åt mitt ärende.

• Myrna

KIM betyder förresten pengar och guld...

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn