• Myrna

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn

CS68: Det är lugnt! Det är kul att du tittar in när du kan!

• Myrna

Intressant tanke Jolo! Mina föräldrar förlorade ett biologiskt barn (en pojke) innan de adopterade mig och jag brukade fantisera om hur kul det skulle ha varit att ha en äldre bror som dessutom "såg svensk ut". I själva verket hade förmodligen aldrig adopterat om de inte förlorat pojken.

• Myrna

CS68: Tack för att du så öppet delar med dig av dina tankar och erfarenheter. Intressant att ta del av. Även jag är uppväxt på en liten ort men troligtvis större än din låter det som.

Tycker också att begreppet "riktig" är helt fel i sammanhanget men folk tänker sig inte för, det märker man ju både nu och då.

Vilka puckon säger att det var tur att dina föräldrar fick ett "eget" barn också? Folk är ju inte kloka!! Ursäkta min starka reaktion men jag blir så trött på dumhet och obetänksamhet!

Jag har en syrra som också är adopterad (ej bio-syskon) men jag vet inte om vi direkt har jämfört oss med varandra men jag fattar vad du menar och det har känts skönt att ha en syrra "på samma villkor" även om jag som sagt gärna haft syskon som inte var adopterade också.

Vet inte om det är en för personlig fråga men du skriver att din mamma behövde tid att vänja sig vid att du skulle bli förälder, varför var det så?

• Myrna

Lime: Välkommen tillbaka! Här får man titta in och ut som man kan/vill/orkar/har tid!

• Myrna

Oji: Det stämmer att vi har hunnit avhandla ämnet med evetuella egna adopterade kottar men tråden är så lång nu så jag förstår att man inte har tid/ork att tröska igenom allt! Jag har alltid drömt om att få adoptera men är på något konstigt sätt mer rädd för att misslyckas som adoptivförälder än som bio-förälder. Någon mer delade känslan, minns inte om det var Maria1978 eller någon annan...

Välkommen MissS! Har redan hälsat på i ditt krypin ett par gånger! Kul att du hittat hit! Jag vill också ha en Molly.

• Myrna

Välkommen Annroll/Anna!

Vi har fler Sri Lankeser här! Lycka till i bebisverkstan!

Så här såg listan ut sist jag tittade på den:

*Honey1982 (Maja), 24 år från Jönköping. Adopterad från Sri Lanka. 1 son (född i Januari-06).

*Jolo (Johanna). 28 år. Uppsala. Sydkorea. 1 son född mars 06.

*Helis (Helena), 29 år, Göteborg, Sydkorea, 2 döttrar, mars 03, juni 06

*Sara 30 år,göteborg/phuket , Thailand med dottern sofina, mars 06.

*michanna ( Anna) 29år, Enköping, Chile, 3 barn -99,-04,-05

*lollolo (Louise) 25 år, Mölndal,Guatemala, 1 son född Aug-05

*jennsan ( Jenny) 26år, Stockholm, Indien, 1 son född Mars 05, och väntar 2:a barnet.

*maria1978 (Maria) 28år, Västerås, Chile, 1 son född juni-00 och väntar 2:a barnet.

*sara76 30 år, Stockholm, Indien, 1 son nov-04, 1 dotter aug-06

*Destined Star (Naina),Säffle,Indien, 3 barn -98,-02,-05

*Coco33 (Cornelia) 34år, Göteborg, Sydkorea, 2 döttrar -95, -01 och 1 son-06

*Lussan (Sussi) 29 år, Göteborg, Sydkorea, 1 dotter 05

*Nysnö* Stockholm, Sydkorea. Dotter 6 månader
    .
    *Myrna* Stockholm, 32 år, Sydkorea, en son född -06

*Lillvicky* (Victoria), 25 år, Sundsvall, Sri Lanka, en dotter född sep -04, väntar andra barnet

*CuteD* (Daniela) , 31 år, Stockholm, Equador, en dotter född april -06

*Oji* 29 år, Eskilstuna, Sydkorea, dotter född april -05

• Myrna

Oj, det var inte meningen... hur gick det till?

• Myrna

Oj, vad många vi är nu!

Undrar im hela FL:s adopterade skara kommer att titta in så småningom? KUL!!!!

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn