• Lilou

Hur ser en vacker kvinna ut?

Ja det undrar jag! Och nu menar jag INTE att skonheten kommer inifran osv...jag menar ENDAST estetiskt sett!

Har i Italien ar idealet, vad jag har upplevt det, att man ska ha langt blont har, ganska stor byst, vara lang och suuuuuupersmal. Alltsa modellsmal.

Hur ar det i Sverige? Finns det ngt ideal? Vad tycker NI ar vackert? Hur skulle den 'perfekta' kvinnan se ut for er?

...annu en ytlig trad fran mig

pa er alla!

• Svar på tråden Hur ser en vacker kvinna ut?
  • k girl

Jag tycker att Charlize Theron är otroligt vacker, med sin hy och sitt hår. Hon ser ut att vara doppad i honung! Tori Amos. Audrey Hepburn är självlysande, Sophia Loren ser fortfarande helt stunning ut som sjuttio-någonting, liksom Jessica Lange. Bland det yngre gardet finns Alison Lohman och den svenska modellen Elsa Hosk - hon från ACO (supermodels.nl/ModelPics/elsahosk/58.jpg).

Personligen anser jag att vackra tjejer har en speciell utstrålning - de har en aura av grace och elegans och mystik och fräschör, ungefär som daggig morgondimma. Sex har väldigt lite med saken att göra.

Tyvärr tror jag att det råder ett rätt trashigt ideal bland gemene man i Sverige. Bara tuttar, midja, hår och läppar ungefär. Å andra sidan vet jag att det finns utrymme för tjejer med andra utseenden - jag brukar faktiskt få höra att jag är vacker. "Du har ett speciellt utseende, men det gör dig vacker." Det känns bra!

• Rödbettan

Jag brukar ofta få höra att jag är väldigt vacker, men jag har svårt att se det själv

• Rödbettan

Shakira är ett exempel på ett vacker kvinna enligt mig, hon bara dryper av sexighet ...och vet heter hon tennisspelare, Kournikova? Så fin!

• Miafia33

Jag tycker att Nicole Kidman är väldigt vacker med ett fint ansikte och en strålande hy..hennes ögon ser så vänliga och snälla ut

• Miafia33

Magdalena Graaf är oxå en vacker kvinna

• princess177

Jag tycker att hon som spelar alven i Ringen-filmerna är vacker. Vad heter hon, hårdrockarens dotter... Hon är vacker!

Men jag tycker även att Barbara Streisand är vacker trots sin stora näsa, så skönhet är ju ett så brett begrepp... Hon har utstrålning, och blir enormt vacker!

Personligen gillar jag lite annorlunda utseenden helst.. Men jag tycker det är fint med långa tjejer med lite former...

Vet inte hur idealen ser ut i Italien, men idealen här är väl inte modellsmal? Eller.... Jag tycker det är RÄTT fritt här, även om det finns mkt kvar att ändra i reklamen osv...för att få ett "normalt" ideal...

• Miafia33

princess177:

Liv Taylor ja, hon är mkt vacker

• Miafia33

och Helena Kristensen förstås

• Rödbettan

Chrizty här på fl är mycket vacker!

• mama81

Alla kvinnor e vackra på sitt sett, så länge man håller sig fräsch, det e det viktigaste

Svar på tråden Hur ser en vacker kvinna ut?