• ming

att slå sin fru enligt kristendom??????

Är det sant att en muslim får slå sin fru enligt kristendom????
    Mottråd till: www.familjeliv.se/Forum-5-66/m11517101.html

Förresten så har jag läst bibeln, och den är inte snäll mot kvinnor. Kvinnor är skapade för att behaga mannen, män får ha flera fruar och kvinnor måste täcka håret när de ber. För att nämna några saker bara.
    Och inte står det någonstans i bibeln att de reglerna inte gäller efter 2000år, vad konstigt. *ironisk*

Menar bara att allt är inte lika svart och vitt som texten i bibeln eller koranen.

Så det så!
  • Svar på tråden att slå sin fru enligt kristendom??????
  • Tha Princes

Joshuas Gudmor

du har mitt svar

• Joshuas Gudmor

ming

bara för att du startade tråden så har INTE du rätt att bestämma VEM som skriver här och VAD som är OT!!

Och huruvida gästboks inlägget var kränkande eller inte...så anser jag INTE!!

Diplomati.....är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan!
  • Tha Princes

Joshuas Gudmor

Men du har rätt till de då eller??
    att köra med korståg o så??..
    o bestämma vad som är respektfullt o inte...??

• Joshuas Gudmor

Ming

jag behöver inte förklara mig....jag vill helt enkelt inte att du ska kunna gå in på min sida!! enkelt!

Diplomati.....är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan!
  • Tha Princes

Joshuas Gudmor

Du är ju uppenbarligen inte här för att diskutera...
    utan att få säga ditt o ge dina svar men inte lyssna på andra o andras frågor o svar...

då har man inget att göra på en diskutions tråd tycker jag om man inte kan diskutera...

• ming
    Joshuas Gudmor skrev 2006-08-22 18:54:17 följande:
    mingbara för att du startade tråden så har INTE du rätt att bestämma VEM som skriver här och VAD som är OT!!

Och huruvida gästboks inlägget var kränkande eller inte...så anser jag INTE!!
    Det är ju ts som bestämmer om det är okej att spinna vidare på andra saker i tråden. Kan du inte reglerna?

Sen har jag ju inte försökt bestämma att du inte ska skriva här, utan jag har föreslagit det. Du kan ju uppenbarligen inte skilja på åsikt och person, och det tycker jag att alla som diskuterar och debatterar bör kunna.
    Så det så!
  • Joshuas Gudmor

Ming

äh jag orkar inte...slöseri med min värdefulla tid och energi!
    men lycka till gott folk... Räcka ut tungan

ciao

• fia sthlm

Tha princess
    Jag ska erkänna att jag inte är ett dugg insatt i den här konflikten som pågår.
    Men jag säger bara att det finns 2 sidor av varje mynt.
    Ingen kan väl ärligen säga att det bara är ISRAEL eller PALESTINA som har begått fel.
    Misstag och annat har begåtts av båda sidor oavsett vem som startade det hela?

Nu är det väl kanske rätt OT att diskutera israel och islam när tråden handlar om
    "är det tillåtet att slå sin fru enligt kristendomen?"
    Kanske skulle återgå till det eller starta en nya tråd för dom som vill fortsätta disskutera andra ämnen?

Vecka 14
  • ming
    Joshuas Gudmor skrev 2006-08-22 18:59:30 följande:
    Mingäh jag orkar inte...slöseri med min värdefulla tid och energi!men lycka till gott folk... ciao
    Det gör inget, jag hade ändå inte förväntat mig några bra svar eller argument.

Men kom gärna tillbaka när du kan skilja på person och åsikt.
    Så det så!
  • kayal

står dedär som du skrev i nya eller gamlatestamentet?

Svar på tråden att slå sin fru enligt kristendom??????