• Mjukis82

Vi Som Fixar Våra Naglar Själva [DEL 2]

Miafia33: Vilken? Primern? Den penslar du på sen kan du börja lägga gelén direkt efteråt... den ska inte härda eller så!
    Mina ögon kan glittra, mina läppar kan le, men sorgen i mitt hjärta kan ingen se..
  • Miafia33

mjukis82:

tack för hjälpen, naglarna blev dock inte bra och dom gör ont
    hur tar jag bort dom? jag har tidigare suttit i acetonbad men utan resultat. Jag antar att jag blev känslig för primern

• Mjukis82
    Miafia33 : Det där låter verkligen inte bra!  (lite därför man egentligen inte ska hålla på o exprimentera hemma när man inte har utbildning)... det enda jag faktiskt VILL råda dig till nu är att åka ner på en salong och be att dom tar bort dom till dig så att du inte skadar dig själv! Hur mycket primer använde du? Tog du bara så att det liksom blev lite lätt fuktigt? Primer innehåller syra vilket är frätande om man tar för mycket eller kommer utanför nageln... Vill inte på något vis skrämma upp dig, men så är det!
    Mina ögon kan glittra, mina läppar kan le, men sorgen i mitt hjärta kan ingen se..
  • Miafia33

Mjukis82:

jag penslade på ytterst lite och har inte ont längre nu.
    Även om jag var noggran så kom det nog ner lite under nageln det värkte och sprängde så jag var tvungen att sitta med naglarna i kallt vatten
    Jag kommer dock inte att använda primern igen...

Jag ska åka in till salongen idag och be att dom filar ner naglarna, vilket oflyt jag hade

• Sover

whuuuu min efetrlängtade lampa har nu kommit efter 2 månader..grr

• CuteElliz

vill ha nya snygga naglar... har funderat på o förlänga dom lite granna... men va ska man använda..?? ska ju te en salong... men har hört lite olika... vissa använder silikon att förlänga me o andra använder de inte... eller..?? vill ha lite tips bara... så man kan hitta en bra salong...

• MEJG

jag lägger en FRÅGA här...
    går hos en nagelteknolog och fixar gele naglar men gelen vägrar sitta på mina naglar.
    någon som vet om det kan bero på graviditetshormonerna eller om mina naglar helt enkelt inte passar för gele...?
    tilläggas bör att nagelteknologen är diplomerad och har det som arbete...

• Mjukis82
    MEJG: Hade du gelénaglar innan du blev gravid också? Satt dom bra då? Det kan mycket väl vara så att det är gravditetshormonerna som gör att materialet släpper nämligen... hade många kunder som det blev så för när jag jobbade som nagelteknolog (är också dimplomerad).
  • MEJG

MJUKIS82:
    jag hade aldrig haft det innan utan började ha det nu under graviditeten. gjorde mina första i mitten ungefär o nu är jag på slut tampen. det är inte ens 2 veckor sen jag gjorde om dom och nu har gelen lossnat mer än till hälften på alla utom 2. jätte trist. det gör ju så ont när det bara är tippen som fortfarande sitter fast...
    och jag vill ju ha gelenaglar då det känns mer hygieniskt än mina egna (lättare att hålla rena o snygga) och nu är man ju så van vid dom.
    ska se om det blir bättre efter graviditeten.
    är glad jag går hos en tjej som inte har eget företag ännu så hon tar bara 300 spänn för att fixa om dom trots att jag brukar ha tappat hälften.

• CuteElliz

ngn som har ngt tips på va man kan använda till o förlänga...?? vissa använder silicon o en del andra använder ju annat... men vill veta lite grann om va som e bäst...?? innan man bestämmer sig menar jag...

Svar på tråden Vi Som Fixar Våra Naglar Själva [DEL 2]