• Alyssa

Vi Som Fixar Våra Naglar Själva [DEL 2]

Jag har köpt VÄRSTA GYRMMA kitet för akrylnaglar!!! Instr. dvd, 4 st pulver, vätska, nageltorkare, nail shaper, naglar, lim, medel att ta bort naglarna med, nagelfil.... Läääängtar tills jag får hem det nu Köpte även 500st tippar och nailklipper. 

Snart ska det fixas!! Sätter in en bild sen när det är gjort!  

• CuteElliz

e de ngn som har tips på var man kan lära sig om detta men inte ha det till yrke..?? allt jag hittar e där man blir diplomerad internationellt till nagelterapeut eller nagelteknolog... ngn som vet..??

• Minna07

Kul tråd! :) Har alltid mått så dåligt över mina naglar. Har väldigt dålig kvalité på dem, de är tunna och flagnar upp längst ut hela tiden. De blir högst 3 mm innan de börjar gå sönder. Filar på rätt sätt och är försiktig med dem. Men det hjälper knappt. Fina naglar gör ju så mycket!

Skulle därför vilja prova att själv förlänga dem med konstgjorda tippar, 4-5 mm långa. Vill inte kosta på mig att gå till salong, det blir dyrt i längden. Men tänkte att det ju måste gå att få tag i ett sett om kanske 100 tippar att fixa själv med.

Kan nästan ingenting om detta och skulle bli hemskt glad om något ville berätta VAD jag behöver och vart jag kan få tag i det. Har tittat i flera av era gallerier, ni har så fina naglar! =)

Tacksam för svar! :)

• Alyssa

CuteElliz: kitet som jag handlat fick man med en instr. dvd. Annars finns det nog inga spec kurser eller så man kan gå för att lära sig. Finns inga bra instr. på nätet heller. Jag letde som en galning själv.

Minna07: på tradera kan du hitta kit för akryl eller gel. Akryl är billigare men jag tycker det är bättre och snyggare. En nageltek. talade om för mig att det var det starkaste också.

• Minna07

Tack för lite hjälp på traven Alyssa :)
    Köper dock inte gärna saker över internet, vet någon om något bra ställe där man kan inhandla naglar/tippar och tillbehör?

• MEJG

MINNA07:
    jag vet en del som köpt nagelkit genom Ellos, kika om det är något intressant vettja

• Alyssa

Kicks, Åhlens m.f har säljer Depends Kit som du kan fixa naglarna med. Det är Gel. Funkar sådär... Håller inte särskilt länge, bara några dagar såg de fina ut när jag använde det. Men funkar ju klart bättre än dit limmade naglar

• ulrica74

Hej alla hemmafixare!
    Vad ni än gör så var JÄTTEnoga med att göra nageln helt ren innan ni bygger på med material, annars bygger ni in bakterier o smuts mellan den naturliga nageln o materialet vilket kan resultera i att er egen nagel möglar...
    Mvh Ulrica på Nails and Face

Svar på tråden Vi Som Fixar Våra Naglar Själva [DEL 2]