• Mamma Ia

Vi Som Fixar Våra Naglar Själva [DEL 2]

miu miu: Man kan köpa gelé att förstärka de egna naglarna med. Det gör jag och det funkar toppen för mig !
    Jag har övergått till att använda "proffersionella" grejer, men började med att köpa Depend's gelé och härdningsspray på Kick's. Det finns även på Åhléns.

• Mamma Ia

miu miu: Man kan köpa gelé att förstärka de egna naglarna med. Det gör jag och det funkar toppen för mig !
    Jag har övergått till att använda "proffesionella" grejer, men började med att köpa Depend's gelé och härdningsspray på Kick's. Det finns även på Åhléns.

• miu miu

okey. Vad bra. Jag har bara gjort med glasfiber någon gång. Men just nu kan jag inte ha låånga naglar. Så jag får nöja mig med att förstärka dom lite! Tack för svaret

• Alyssa

Ååhh nu börjar abstinensen efter förlängningar igen! Ska köpa akryl och prova det denna gång!

Weeee jag vill vara fin igen

• Alyssa

Vart köper jag primer? Någon som vet?

• miamartini

Hej

ni som håller på med naglar.... kan ni tipsa mig om hur jag gör för att få ordning på mina naglar??

Jag satte akrylnaglar på salnong för ett tag sen o hade väldiga problem eftersom de lossade hela tiden.... efter att par vändor dit för att sätta dit naglarna igen gav jag upp o jag hade dom totalt (med naglarna jag satte dit i efterhand) 4 veckor sen hade alla naglarna ramlat av igen......

Nu har jag stora sprickor i mina egna naglar o de flikar sig mitt på naglarna....inte framme vid "utväxten"/änden utan mitt på....

Finns de något jag kan göra för att rädda mina naglar??
    Eller e de bara att inse att salongsbesöken inte bara kostade mig en jäkla massa pengar men mina naglar blev fördärvade oxå??  

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Helajni

miamartini - kör med Trind Nailrepair, finns på ex. Kicks, Åhlens osv. Bara att stärka nageln o vänta på att det skadade växer bort.
    Rev du bort tipparna/akrylen? Det är oftast så skador uppstår...

• miamartini
    Helajni skrev 2006-10-01 20:58:27 följande:
    miamartini - kör med Trind Nailrepair, finns på ex. Kicks, Åhlens osv. Bara att stärka nageln o vänta på att det skadade växer bort. Rev du bort tipparna/akrylen? Det är oftast så skador uppstår...
    Nej jag rev inte bort dom... de ramlade av en efter en.... den naglen som e värst skadad... den tappade jag i badvattnet när jag badade min son.... så bra satt dom

2 tappade jag när jag sov, dom hittade jag i sängen på morronen....

Dom ramlade nästan lika lätt som "lösnaglar" som man köper o limmar på själv (o dom sitter inge bra)
    Mamma till världens underbaraste lillkille
Svar på tråden Vi Som Fixar Våra Naglar Själva [DEL 2]