• Anonym (arg)

ombedd att kissa i blöjan (arg)

Var ute och gick med min väninna idag, hennes stora flicka är fyra år. Hon blev kissenödig under promenaden och sade till sin mamma. Vet ni vad hon svarade?

"Du får kissa i blöjan".
    "Men jag vill inte!"
    "Det finns ingen toa här så kissa i blöjan du."

Hon ville verkligen inte det såg jag på henne, men fick ändå göra det. Stackars unge som hon skämdes.

• Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)
  • Wagram

Nr 10. Ja, det att hon hade bloja pa ifragasatter jag ocksa. Nej, jag tycker inte det ar nagon skillnad i detta fallet.

• Anonym (äh)

Nä man tycker ju olika. Jag har i alla fall sagt samma sak till mitt barn någon gång, det vet jag. Tyckte inte det var så farligt.

• evaviola

men när man är 4 kan man väl kissa i buskarna, med hjälp av mamma? Hur mysigt kan det vara att gå med kissig blöja liksom...

• biomedbonus

jag tycker att  ordet barnmisshandel är i allra högsta hugg.
    Det är inte barnmisshandel . Men det skulle kunna vara om hon t.ex tvingade sin dotter som varit blöjfri i 2 år att kissa i blöja.
    Då är det barnmisshandel!

Men däremot är din kompis en riktigt lat och dum mamma. Tycker jag iallafall.

• Alle

Jag tycker att mamman agerade felaktigt ja.

Men ni reagerar på att en fyraåring har blöja. Det är inte så ovanligt! Jag känner flera, och min egen tös var väldigt sen.

• Anonym (hmmmmm)
    Men ska en 4 åring verkligen använda blöja?

finns faktiskt barn som måste ha det som inte kan hålla sig torra,,,,,

Men just denna tjej ville ju inte kissa i blöjan så hon kunde ju ha fått kissat i busken som andra barn gör när det inte finns toa i närheten
  • biomedbonus

vissa barn är lite sena
    det har jag själv sett efter 3 år som barnskötare inom förskolan Och det är inte så att föräldrana brister i omvårdnad.

• Lina1978

Stackars liten flicka......

• Anonym (arg)

Ja jag tycker också att det var märkligt. Fast inte så förvånande ändå, hon skulle aldrig för för sig att kissa sitt barn ute, det vore under hennes värdighet. Nu fanns det i och för sig inte så många buskar där vi var, men i alla fall...

• Anonym (äh)

Jag tycker inte heller att man ska "skvätta i buskarna" som man vill. Och mysigt med kissig blöja, det känns ju inte med dagens blöjor.

Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)