Finns inte mycket man kan säga.. - JISSES! Ny klänning, det var utan tvekan bland det dummaste jag hört! Hon kränker ju sin flicka när hon tvingar henne att kissa i blöjan. När man är 4 är man faktiskt medveten om det mesta, stackars lilla tjej vad hon måste skämts..
Bernermorsan skrev 2006-08-26 15:59:04 följande:
Jag har en 3-åring (snart) som blivit blöjfri nu i sommar. Han har svårt att kissa bort och kan inte göra det på toaletten. Kissa i det gröna kan ibland funka. Så jag har faktiskt satt på honom blöja när han sagt till. För annars kissar han ju på sig å e man på restaurang så anser jag inte det finns något annat alt. ELLER? Min son e jätteduktig (för duktig = 8-16h, är som det låser sig) på att hålla sig så när det kommer törs jag inte vä
nta.Vi har haft STORA bekymmer med pottträning, har fortfarnade lite besvär just med att kissa borta. Satt igår en halvtimme vid en bensinmack för att få honom att kissa på sin potta. Hade då hållit sig i 7h och sa sig vara kissnödig. Åkte efter motorväg och där finns ju inte allt för många ställen att stanna på.Så jag har faktiskt forfarande blöjer med till honom om vi är ute och far. Tidigare i sommar hade han blöja påå sig när vi var borta en hel dag men nu har vi kommit ifrån det tror jag...... Fast han ka ha svårt att kissa i blöjan ibland också då. men vi har testat allt. Har en blogg om våra besvär.
Helt annorlunda, din pojke har ju nyss blivit blöjfri och håller sig dessutom i massor av timmar. Blöja låter som ett måste ibland!