• Anonym (arg)

ombedd att kissa i blöjan (arg)

Var ute och gick med min väninna idag, hennes stora flicka är fyra år. Hon blev kissenödig under promenaden och sade till sin mamma. Vet ni vad hon svarade?

"Du får kissa i blöjan".
    "Men jag vill inte!"
    "Det finns ingen toa här så kissa i blöjan du."

Hon ville verkligen inte det såg jag på henne, men fick ändå göra det. Stackars unge som hon skämdes.

• Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)
  • Anonym (arg)

Men då skulle väl många vuxna också ha blöja när de var ute? "Det känns ju inte" och man ska ju inte kissa ute. (Vilket många gör).

• Anonym (äh)

Men vuxna har inte blöjor för de kan hålla sig en stund till fast de är kissenödiga. Annars har de också blöjor.

• evaviola

Anonym(äh): Man använder inte blöja som vuxen, bara för att man inte kan "hålla sig en stund till". Hur många vuxna är det inte som kissar ute, för att det inte finns toa i närheten o man är långt ifrån hemma?

Blöja har man som vuxen för att man inte kan reglera sitt urinerande, man kanske läcker mycket eller inte känner av att man måste kissa.

• Rosenöga

Det beror på var man befinner sig. I stan får man inte kissa ute men utanför samhället kan man kissa i buskarna. Vilda djur smyger omkring och kissar var som helst. Hundar lyfter på benet och kissar, varför skulle inte en 4-åring få kissa?

Har hon blöja när hon är fyra år är det något som inte stämmer. Hon kan vara sen på något sätt. Men kan hon tala om och ändå blir uppmanad att kissa i blöjan tycker jag det är mamman som det är fel på.

• Anonym (äh)

Såå himla ovanligt är det väl inte med fyraåringar som har blöja at man måste förutsätta att det är något som inte stämmer?

• linodin

Synd för flickan är ju mogen att sluta med blöja så det är helt o hållet bekvämlighetskäl av mamman! Jag har hört flera gånger när jag är på stan att barn säger att de är kissenödiga o de blir ombedda att kissa i blöjan!!!

I mina öron o ögon är det sjukt och väldigt elakt av föräldrarna som för sjutton ska vara glada att deras barn vill kissa själva på toa....Min treåring har jag fåt kuta på många gånger till närmsta toa inte tusan har jag tänkt tanken ens att sätta på en blöja eller ha med en blöja utifall....

Men alla tänker vi ju olika och det är ju ingen livsavgörande situation eller så men ändå onödigt!

• lillvilda

jag skulle nog ha slitit av blöjan å låtit henne pinka i buskarna. det får man faktiskt göra när man är 4 år tycker jag. Bättre å uppmuntra hennes försök att va stor tjej istället för att trycka undan hennes vilja. När barn har vant sig att vara utan blöja kan det ju kännas riktigt äckligt för dom att kissa i blöjan.

• Anonym

Jag reagerar inte så mycket på att en 4-åring har blöja, snarare på att mamman inte lyssnade på vad dottern ville. Jag tycker inte att man ska kränka barn på det viset.

• Anonym (äh)

Så du Påfågelöga tycker att det är "fel" på alla barn som är fyra år och har blöja? Då är det fel på många barn. Är det någon som har frågat ts vart dom var? Det kanske inte fanns några buskar. Det kanske var mitt på stan. Hellre kissa i blöjan än sitta på huk offentligt i en stadskärna tänker jag.

Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)