• Anonym (arg)

ombedd att kissa i blöjan (arg)

Var ute och gick med min väninna idag, hennes stora flicka är fyra år. Hon blev kissenödig under promenaden och sade till sin mamma. Vet ni vad hon svarade?

"Du får kissa i blöjan".
    "Men jag vill inte!"
    "Det finns ingen toa här så kissa i blöjan du."

Hon ville verkligen inte det såg jag på henne, men fick ändå göra det. Stackars unge som hon skämdes.

• Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)
  • Rosenöga

Anonym (äh)
    ja, det kan väl hända att du låter henne ha blöja i dessa fall om du vet att det kan bli "olyckor". Det är bra för henne att slippa kissa på sig och gå blöt.

Men du gör väl allt för att leta upp en toalett och försöka hinna dit när hon talar om att hon vill kissa och säger att hon inte vill kissa i blöjan.

• Anonym (men)

Ja jag kan ju säga att om man tvingar en fyraåring att kissa på sig för att hon "måste ha" blöja då är det barmisshandel och då tycker jag att mamman själv kan gå med blöja när hon går ut. FY VILKEN FÖRNEDRING!!!

• Anonym (äh)

Men vad fåniga ni är. Barn som kissar på sig måste ju ha blöja.

• Helene OSV
    Anonym (äh)
    Men barn som INTE kissar på sig utan ber om att få gå på toa ska väl ändå inte behöva ha blöja?
  • Jessie23

psykisk misshandel kallar jag det, tänk dig själv att du måste kissa i blöja. samma förnedring enligt mig. fy vad hemskt, min son är blöjfri, men han vill ha blöja när han ska bajsa, men det är ju hans eget val, jag tvingar inte honom att sätta sig på toa och bajsa när han inte vill.

• Anonym (äh)

Helene m Olivia o Sigrid:

Varför inte, om du tillexempel är på stadsbussen, vad ska du göra då? Ibland kan man faktiskt ha blöja på barn för att det gör livet lite lättare. (Då menar jag ju inte tonåringar förstås.)

• Helene OSV

Ja, vad gör DU om du är på bussen?? Du får väl antagligen hålla dig eller kissa på dig!!

Jag skulle INTE sätta på Olivia en blöja när hon är blöjfri! Hon blev hon blöjfri när hon var drygt 1½ år! Hon har inte använt blöja EN enda gång sen dess, jag ser till att alltid ha ett ombyte med.
    Jag anser att om jag sätter på henne en blöja så misstror jag ju hennes förmåga att hålla sig, det är kränkande! Händer det en olycka i byxorna så är det inte mer med det.

• Jessie23

Helene m Olivia o Sigrid håller helt och hållet med dig, ska vi åka långt med exvis bil så tar inte jag på sonen blöja, jag har underlägg, ifall ifall, min son har varit blöjfri endast en månad, jag får hela tiden påmina honom att gå på toa, han säger det inte själv, men man får ta om det händer en olycka och dom inte kan hålla sig, jag ser det som att mamman i detta fallet tycker det är smidigt att ha blöja.

• Jessie23

om man nu ska åka buss så sätt ungen ivid en buske och låt han/hon kissa av sig innan låt inte barnet dricka hela tiden, utan bara när dom ber om det. Så blir det nog inget kiss i bussen, och om det nu skulle ske, och! man har väl ombyten eller?

• ennasuS

min pojke är 4(blev det i juli-06) han kissar på sig varje natt. men han vill absolut inte ha blöja... täcker inte att han går o kissar kl.20 vid midnatt och sen kl.4 på natten. det är ändå blött i sängen på morronen...
    sätter på honom blöja...fast har slutat nu för han vägrar
    nån som kan tipsa mig på hur jag ska göra för å få honom att vakna när han är kissig???

ts: tycker osså det var fel-att tvinga nån att kissa i blöja ifall dem inte vill...

Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)