• Anonym (arg)

ombedd att kissa i blöjan (arg)

Var ute och gick med min väninna idag, hennes stora flicka är fyra år. Hon blev kissenödig under promenaden och sade till sin mamma. Vet ni vad hon svarade?

"Du får kissa i blöjan".
    "Men jag vill inte!"
    "Det finns ingen toa här så kissa i blöjan du."

Hon ville verkligen inte det såg jag på henne, men fick ändå göra det. Stackars unge som hon skämdes.

• Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)
  • Gumlan

stackars barn Va ledsen ja blir!!!! Min son på 2 år skulle aldrig behöva kissa i blöjan om han ville gå på toa/potta!! Såfort han säger kissa så letar ja upp en toa eller har med mig en potta! neee...ja tycker verkligen du ska prata med henne!! snacka om förnedrande

• tösamajan

En 4-åring med blöja?!?!? Borde hon inte vara utan det dagtid vid den åldern? Såvida hon är helt frisk och "normal"? Stackars tös... Och har hon blöja på dagis också? I så fall borde väl pesonalen reagera och kanske t.o.m. AGERA?! Jag hade ifrågasatt mamman!

• Gumlan

tösamajan - hon verkar ju ha blöja på henen av ren bekvämlighet när dom är ute så hon slipper leta upp en toalett... skrämmande!! Så på dagis har hon väl säkert ingen blöja eftersom det uppenbarligen är mamman som är problemet...

• Anonym (äh)

Tösamajan, jag vet flera fyraåringar med blöja. Det är inte så ovanligt som du tycks tro.

• Anonym (äh)

Fattar inte varför det ska vara så farligt med att ha blöja på ett barn. Stackars alla sängvätare som finns då. Dom måste ju bli störda för livet.

• Rosenöga

Anonym (äh)
    Men den som är sängvätare ber inte att få kissa och mamman säger: Nej kissa i sängen du!

Alltså det är skillnad om barnet är sent och inte kan styra detta med kissandet utan kissar på sig. Då kan det vara nödvändigt med blöja. Men i det här fallet är det ett barn som kan säga till men som måste ha blöja det är ju som om du skulle tvingas ha blöja. Märker du inte skillnaden?

• Anonym (äh)

Jag har haft blöja när jag fått barn till exempel. Och när jag hade campylobacter. Det var mycket praktiskt.

• Rosenöga

Anonym (äh)
    men då var det ju speciella skäl. Det som TS nämner är att ha blöja utan skäl. Så uppfattar jag det i alla fall.

• Anonym (äh)

Du Tösamajan, jag kan lova dig att förskolepersonal är ganska vana vid och förstående inför fyraåringar med blöja. Varför ska det ifrågasättas?

• maddis72

Kan inte låta bli le när jag läser!
    Du "äh", vaknat på fel sida eller?
    Varför har du taggarna ut för? Läs vad de skriver istället och jo, dagispersonal reagerar faktist, ingår i deras arbetsuppgifter hjälpa till med avvänjning av både blöja och "sova middag" osv osv osv, men det betyder inte de tvingar barn eller är ovana vid det, men reagerar, jo det gör de!
    TS skriver ju inte hon är emot blöja utan att hon är emot flickan får kissa i den när hon inte vill och faktist är stor och det betyder heller inte att hon ser ner på alla som fortfarande har blöja av olika anledningar!

Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)