• Anonym (arg)

ombedd att kissa i blöjan (arg)

Var ute och gick med min väninna idag, hennes stora flicka är fyra år. Hon blev kissenödig under promenaden och sade till sin mamma. Vet ni vad hon svarade?

"Du får kissa i blöjan".
    "Men jag vill inte!"
    "Det finns ingen toa här så kissa i blöjan du."

Hon ville verkligen inte det såg jag på henne, men fick ändå göra det. Stackars unge som hon skämdes.

• Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)
  • Anonym

Min dotter blev blöjfri vid 1½ år och har sen dess tyckt att det är jättetokigt att ha blöja!! (när jag nån gång skämtat och frågat om hon vill ha en)

Jag har dock hört värre situationer än ts!
    En bekant sa till sin treåring som kom och sa att hon ville bajsa "bajsa i blöjan så byter jag sen!"
    Det är helt jävla skadat!!

• Vintersol80

Anonym nr51 varför gör man så mot sitt barn?? man borde väl bara vara glad att dom säger till!!!

• Anonym

Anonym 51: Sa barnet verkligen att det ville bajsa på toalett eller potta eller sa hon bara att hon ville bajsa?
    Det är inte speciellt ovanligt att barn fortsätter att använda blöja just vid bajsning ganska långt upp i åldrarna. Många har svårt att få in tekniken att sitta ner och klämma eftersom de flesta står upp och bajsar då de har blöja.
    En av mina söner fortsatte att bajsa i blöja bra längeefter att han blev torr. Han kom då med blöjan och ville ha den på sig när det var dags annars så kom det tyvärr i kallingarna. Har flera vänner som haft likadant med sina barn.
    Det handlar alltså inte om att de inte känner eller hinner till toa utan att de inte fixar det rent praktiskt

Så, om du inte hörde barnet säga att det ville just till toa och bajsa så tycker jag det låter som en fullkomligt normal uppmaning från mamman.

• Anonym (förvånad)

Gör man så med barn verkligen? Tvingar dem att bära blöjor när de är stora nog att klara sig utan? Och vadå "det finns ingen toa här"....det är väl bara att leta rätt på en! Hur gör tanten själv när hon kissar? Låter det rinna längs benen eller? Herregu vad dåligt!

• Blossi

Fast så farligt är det väl inte märkligt kan man väl tycka då barnet är 4 och säkert blöjfri övrigt.

Min son är blöjfri men vill alltid ha blöja då han ska bajsa. Bara en fix idé han har och det är bara att gilla läget.

Någon skrev barnmisshandel, det är väl lite att ta i. Vet ni vad misshandel är för något?

Yesterday is gone. Tomorrow has not yet come. We have only today. Let us begin.
  • steffo trish

Ja Blossi! Misshandel kan komma mer än en form! I det här fallet tycker jag det är psykisk misshandel!!

~Stolt Mamma till Vackraste Em~
  • Rosenöga

Det är väl inte misshandel. Ingen blir skadad av det. Inte tror jag en 4-åring blir psykiskt skadad av det heller. Även fast det inte är bra.

Men det är ett underligt sätt. Det får mig att tänka på hur livet kan te sig för barnet i övrigt. Om det är besvärligt att hjälpa så att hon får kissa hur är det då med måltider, att laga mat och allt övrigt som kräver en insats av mamman.

Om barnen själva vägrar kissa el bajsa utan vill göra det i blöjan är en helt annan sak.

• Anonym (äh)

Jag förstår bara inte det här med "kränkningar" och misshandel. Flickan hade väl blöja för att hon kissade på sig ibland (antar jag) Om det då är mitt i stan utan toa, är det så konstigt att mamma bad henne använda den då?

Det kan väl inte betraktas som misshandel.

• Heidi1
    Anonym (äh) skrev 2006-08-28 16:04:56 följande:
    Jag förstår bara inte det här med "kränkningar" och misshandel. Flickan hade väl blöja för att hon kissade på sig ibland (antar jag) Om det då är mitt i stan utan toa, är det så konstigt att mamma bad henne använda den då?Det kan väl inte betraktas som misshandel.

mamman var rädd om den nya klänningen skrev Ts innan.

jag viste inte att kläder går sönder av lite kiss om olykan skulle va frame...jag tror att många affärer hade låtit henne låna toa om d nu inte fans någon buske el toa inärheten

• Anonym (äh)

Jag kan ha blöja på mitt barn om vi till exempel ska åka buss långt. Jag tycker inte det är att kränka henne. Eller om vi ska till köpcentrum.

Svar på tråden ombedd att kissa i blöjan (arg)