• Gisma

Goboken

Någon som testat prenumeration på Goboken?

Åsikter? bra? dåligt? dyrt? enkelt att gå ur om man vill?

• Svar på tråden Goboken
  • glasbubblan

Goboken är det dyraste, sämsta skräp man kan tänka sig om man är mån om att det ska vara bra kvalité på sådant man ger till sitt barn. (Gobokens leksaker uttalar jag mig inte om, även om just min son aldrig var förtjust i den där fjärilen). Böckerna är vedervärdiga, särskilt "lek med din baby" och "Godnatt min skatt" *ryyyyys* Jag gick ur klubben veckan efter att jag gått med. Är med i Barnens Boklubb istället och föredrar "Mamman och den vilda bebin" framför något som översatts från engelska, via norska, till svenska...

• April Mamma

Jag gillade inte det som man fick fr Goboken, dåliga o trista böcker och inte så billigt blir det heller.

Jag kan tyvärr inte rekomendera goboken.

• adrenalin

Vi hade det i början men jag gillade det inte... ersättningarna var dåliga (tycker jag) och det kändes väldigt... förlegat. Jag vill ha moderna böcker där båda föräldrarna är lika aktiva med barnet och där inte alla huvudpersonerna är pojkar.

Så jag köper lösa böcker från adlibris.se och det är mycket billigare!

Jag tycker goboken var väldigt dyr också. och då mena rjag väldigt dyrt. Nä, lägg pengarna på annat. Finns svenska, jättebra böcker, som kostar fjärdedelen så mycket!

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • adrenalin

kan tilläga att jag är med i barnensbokklubb.se (tror det är adressen) men jag avbeställer alltid månadsboken och köper mycket billigare från adlibris. Men medlemstidningen ger mig insperation *lömsk*

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • honeypaj

Jag tyckte böckerna från goboken var hemska. jättefula och tråååkiga. Har lämnat dom till myrorna.

• Dalkulla74

Jag rekommenderar heller inte Go´boken annat än att kanske tacka ja till gratisgrejerna i första paketet . Jag tycker det är dyrt med tanke på vad man får. När jag fick hej och hejdå-böckerna så var droppen nådd, så dåliga ! Näe då lägger jag hellre pengarna på valfri leksak ifrån en leksaksaffär eller bokhandel. Att tacka nej till ett månadserbjudande eller att gå ur klubben är i alla fall inte svårt .

• minisnutten

Jag är med i både Goboken och Barnens bokklubb är än så länge väldigt nöjd med båda. Tycker att det är så bekvämt att få hem sakerna direkt i lådan Glad Kanske lite lat *skratt*

Mamma till underbara Thea 060429
  • KarinN80

Håller me AntonÅNina HELT Bonniers Barnbokklubb är mycket bättre!

• Gisma

*skrattar* Oj då.. Här var det inte lika gott betyg *ler*

Nu e ju jag så nyfiken.. Vad handlar "Hej å hejdå" och "gonatt min skatt" om då.. Måste veta nu juh

• glasbubblan

Gisma, jag kan skicka Godnatt min skatt till dig! Det är en massa ramsor och visor, men hälften av dem är amerikanska/engelska ursprungligen (har jag listat ut) och sedan översatta. Och det finns inga ursprungshänvisningar och inga noter, så man vet egentligen inte vad det är för texter som man egentligen läser, vem som skrivit dem osv. Och för mig är det skäl nog att "fetdissa" (ursäkta uttrycket, jag är lite trött ) Goboken.

Svar på tråden Goboken