Goboken
Någon som testat prenumeration på Goboken?
Åsikter? bra? dåligt? dyrt? enkelt att gå ur om man vill?
Någon som testat prenumeration på Goboken?
Åsikter? bra? dåligt? dyrt? enkelt att gå ur om man vill?
Glasbubblan: Snälla gör det
Älskar taskiga översättningar..
Jag kan inte göra annat än att hålla med "Dalkulla 74"..hej och hejdå-böckerna var hemska!!!
Har gått ur Goboken nu o hoppas barnens bokklubb är bättre.
glasbubblan
klassikern är väl "och jag ska köpa dig en get som är fet"... förstår du vilken jag menar?
jag minns inte översättningen men den är grymt dålig.
Jag har varit medlem i de flesta bokklubbar för barn, redan
Goboken, barnensbokklubb, Nalle Puh osv.... Goboken tycker jag är bäst! Dottern älskar deras månadspaket. De övriga har jag precis gått ur för nu fixar jag inte att ha koll på allihopa längre ![]()
Måste skratta lite.. Här försöker jag "skräda" min ord lite och inte säga att jag tycker Goboken suger men de hade jag ju inte behövt ;)
Som alla andra skrivit så är de inte mycke bra som har kommit därifrån. Ärligt så är de mesta överlämnat till dagis så att dom kan ta sönder dom.. hihi..
Säga ska dock att dom enda böckerna som jag har gillat som kommit därifrån är dom 2 som handlar om regn och sol. Tyvärr fick man en sol"mössa" str mini mini och en regnhatt str 60 år eller nått.. Men dom 2 böckerna har vi faktiskt kvar och funkar som gonatt saga lite då och då..
Gisma, jag reste mig upp från soffan i vardagsrummet för att hämta boken och citera nånting. Men insåg att boken ju är i sonens rum och han sover och jag vill inte riskera att väcka honom. Men jag kan försöka komma ihåg att göra det i morgon.
Adrenalin, nej... jag vet inte. Faktum är att jag nog bara läst hälften av alla texter, för jag blev så förbannad efter att ha läst ett par texter att smällde ihop boken, ringde och sa upp prenumerationen. Är man språkfascist så är man.
I vilket fall som helst vet jag att det var nån text som påminde om visan "hush little baby", men det var ju inga noter och stod ingenting om nån originaltitel. Det var förresten kanske rent av den du syftade på, adrenalin?
glasbubblan
det var precis den jag menade! rimmen är outstanding dåligt, och det är typ fem olika ersättare. Nej jag håller verkligen med dig! Man fattar ingenting när man läser den. Ibland tror man det är ett dåligt skämt.
Man behöver ju liksom inte lära sina barn onödigt dålig svenska... Men alla är väl kanske inte så noga med sånt, vad vet jag. Själv är jag väldigt anti skräp.
Har VÄGRAT Goboken, bara efter att ha sett skiten hemma hos kompisar!
Och deras reklam... "Bli med i Goboken" Snälla nån, skulle aldrig falla mig in att köpa böcker av någon som inte kan formulera en så enkel mening korrekt!
Bättre att låta barnet läsa reklambroschyrer än de pinsamt dåligt översatta böckerna!
*s* alltså det är nästan jag måste gå med för att kolla själv nu..
Det är ju en del som gillar med. Smaken är allt precis som baken.. ruskigt delad. (tycker jag e bra
)
Tacka alla som tagit sig tid att svara på min fråga, måste dock erkänna att jag är mer förvirrad än innan *s*. Men det har varit mycket kul att läsa era åsikter.
Ha det gott alla.
Kram