• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • Mamsie

John Lennon Badlakan till bebis tål bara 40 graders tvätt enligt tvättråden!

ღ Max Love ღ f 21/6 kl 19:39. 3160gr/48cm
  • Marstös

Jag skulle vilja veta om det var mycket folk i lördags. Vi har tänkt åka den 16:e om det inte verkar hysteriskt på lördagar.

• Jen nifer

vi sk aåka om en måndag..Då ska ja köpa saker till bebisen..Finns det mycket för dom minsta?

beddset till spjälsäng?kläder?kanske babysitter? Ja har ingen aning då ja aldrig varit på den avdelningen tidigare

Plussade 18/5. V.20 Nu!
  • Halime

Har frågat tidigare men inte fått något svar, så jag testar igen .
    Är storlekarna stora eller små på overaller och tvådelade vinterkläder (ja, barnkläder överhuvudtaget?)
    Min son är 66 cm nu och har strl 68, så jag hade tänkt ta 74, men då får det kanske bli 80. Känns som om det blir för stort. Men om de är små i storlekarna, så hade det funkat. 
    Någon som vet?

• Marstös

Min erfarenhet av kläder från Ge-Kås är att de kan variera väldigt mycket i stolekarna. Har två par byxor i 80 hemma. Elsa har haft den storleken hela sommaren. Ett par fick jag lägga bort efter att ha använt dem en gång, alldeles för små i midjan. Det andra paret passar nog om ett år, jättelånga.

Fick tipset att ta med måttband och mäta benlängd och midjeomfång på kläderna där nere. Visst ser det kul ut med folk som går där nere och mäter, men vad göra :-= (jag måste bara komma ihåg att mäta tösen innan jag åker annars är det ju meningslöst)

• Marstös

Skulle vara en glad gubbe, gör ett nytt försök :=)

• Halime

Tack för svaret Marstös. Det låter som en bra ide att ta med måttband och mäta.

• soffien

jen nifer: dom har täcke, kudde, madrass, bäddset, spjälsäng, babysitter, gåstol, barnvagnar, åkpåse, mm, det mesta till de små med andra ord, nappflaskorna och napparna är väldigt billiga också.

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden