• Anonym

Bonusmamma,vad för relation till biomamma???

Som rubriken lyder: Vad har ni bonusmammor för relation till biomamman???
    Själv får jag besök ganska frekvent av biomamman på mitt jobb.
    Hon är hos mej ett par ggr. i veckan och vi fikar och bara pratar allmänt. Som med vilken vän som helst.
    Så här har det dock inte alltid varit tyvärr. Jag önskar att de skulle varit de,det hade besparat oss så mycke.
    Men mén nu e de som de e och vi gör vårt bästa.

Nu vill jag veta hur ni andra har det ???

• Svar på tråden Bonusmamma,vad för relation till biomamma???
  • Anonym

det är jag som har kontakt med mina bonusbarns mamma. Och den är bra! De två (min man och hon) kan knappt snacka utan att bli förbannade på varann.

• Lina66

Skulle inte vara anonym ju

Kira mitt hjärta, mitt allt
  • Anonym

Så skulle man nästan kunna beskriva det här oxå.
    Dom 2 har betydligt svårare att prata så de blir alltid hon och jag ELLER han och henes nya!!
  • Anonym

DEN ÄR SKIT! hon hatar mig och beteer sig allmänt omoget.
    Jag har försökt och försökt , men ju mer jag försöker desstu jävligare blir hon. Så nu struntar jag i henne .

• Anonym

Anonym:
    Åhhh va trist!!
    Varför ska de behöva vara så????
    Jag har en kompis som är nyseparerad och beter sig riktigt illa mot sina barns pappa och hans nya....trots att det var HON som valde att lämna. Jag har många ggr funderat på att säga till henne för jag känner ju igen beteendet som mina bonusars mamma hade mot oss och vad hon ångrade sej senare när allt lagt sej. Det är ju så onödigt.
    Vet inte om de är ett ganska typiskt beteende hos mammor?!
    Dom är helt enkelt rädda att vi bonusar ska "ta över"

• Anonym

Jag och min bio accepterar varandra och säger typ "hej", varken mer eller mindre. Jag tycker att hon är konstig som person (väldigt partiskt info iofs, men inte bara från mannen min) med skumma värderingar enligt mig. Jag skulle inte kunna tänka mig att spendera tid med henne och förmodligen inte hon heller, inte för att vi inte gillar varandra utan mest för att vi är varandras motsatser och skulle förmodligen inte funka tillsammans även om situationen var en annan. Vi har aldrig bråkat eller varit oense, men min man och bion har kontakt enbart när det gäller bonusen och det är något mellan dem tillsammans, jag behöver inte prata med henne om någonting. Nu låter det som att jag avskyr henne och det är inte heller sant, hon finns och det accepterar jag och jag tycker varken bra eller dåligt om henne.

• Lina1978

Jag har ingen kontakt med biomamman till styvsonen.
    Den kontakten får min man och hon sköta.

• Anonym

mitt ex nya är av den svartsjuka och otrevliga sorten,ingen bonus för fem öre.. har tidigare haft bra relation till exets andra flickvänner,(å han till min nya sambo)och det har funkat hur bra som helst..vi har kunnat gjort saker ihop med barnen där den ena eller båda parter varit med.
    men denna är av sån sort som jag varken vill ha att göra med själv eller att mina barn ska behöva bo under samma tak som.

• Anonym (Mimmi)

Ingen alls. Har inget behov at det heller, det får min man sköta själv fast det är klart ibland tror jag att det skulle bli smidigare om jag skötte kontakten fast varför skulle jag? Det är ju de som är föräldrarna!

• kjempejente

Jag är biomamma och varit bonusmor oxå.

Mina barns fars nya sambo och jag är mycket goda vänner. Jag har gråtit i hennes armar. Alltid känt mig välkommen och omtycket för den jag är.

Mina fd bonusbarns mor och jag blev goda vänner efter att jag och exet brytit upp. Hon var en av dem som stöttade mig i min sorg och bedrövelse.

Jag har inga problem att umgås med mina ex heller..

Svar på tråden Bonusmamma,vad för relation till biomamma???