• Anonym

    Bonusmamma,vad för relation till biomamma???

    Som rubriken lyder: Vad har ni bonusmammor för relation till biomamman???
    Själv får jag besök ganska frekvent av biomamman på mitt jobb.
    Hon är hos mej ett par ggr. i veckan och vi fikar och bara pratar allmänt. Som med vilken vän som helst.
    Så här har det dock inte alltid varit tyvärr. Jag önskar att de skulle varit de,det hade besparat oss så mycke.
    Men mén nu e de som de e och vi gör vårt bästa.

    Nu vill jag veta hur ni andra har det ???

  • Svar på tråden Bonusmamma,vad för relation till biomamma???
  • Tjofsen

    Jättedåligt. Min biomamma tar inget moget ansvar.....och man får inte ens påpeka det, hjälpa till med råd....hon tar ALLT negativt....Jag har verkligen försökt..men hon har bara utnyttjat mig...så jag struntar i henne nu. Hon får klara sig själv.

    Jag har inget behov av att vara vänninna med henne - vi är rent för olika och har inget utbyte av varandra - men man kunde ju tycka att hon kunde växa upp...åtminstone för barnets skull. Hon förstör för sitt barn.

  • Anonym

    HATAR HENNE!!! och det är nog ömsesidigt!!!!

    Hon är sådant jävla ego och ljuger för att själv komma i bättre dager.

  • Anonym

    Mina bonusbarns mamma tycker väldigt illa om mig. Hon hälsar numer lite snorkigt på mig när vi träffas, vilket vi gör på avslutningar, vid överlämningar i undantagsfall och ibland på barnens sportaktiviteter etc.

    Det känns ibland löjligt när min man och hon pratar i telefon om saker som jag har bättre koll på än honom av olika anledningar (t ex att jag läst en uppsatt lapp i skolan). Jag får liksom sitta brevid och berätta för honom så återger han det till henne.

    Jag inser att hon måste ha lite vettigt i sig för att hon har så underbara barn. Vi har nog ganska många lika värderingar, men jag gillar inte att hon ibland när hon mår dåligt kan använda barnen för att själv må bättre. Något som hon själv har erkännt och sökt hjälp för (men inte fått tillräckling med hjälp och jag vet inte om hon längre är medveten om det). Alltså hon kan göra illa sina barn för att själv må bättre, eller för att de inte ska ha det för bra hos oss.

  • Anonym

    Trevligt att läsa alla svar
    Dessvärre verkar det som att dom flesta inte alls kommer överens med barnens biomamma
    Har full förståelse för er som inte vill eller som inte finner nån anledning i att umgås,de där är ju upp till var och en.

    Anonym13: Kan förstå att de känns liiiite barnsligt att inte du kan ta samtal vad gäller skola o.s.v Trams ju!!!
    Sådana saker tar jag med bion eftersom jag har mer "koll" på ja ni vet.....samtal,möten och allt såntdär. Inte för att min sambo inte vill eller är intresserad utan de har bara automatiskt blivit så att de faller på mej
    Oftast i skolan har dom alltid möten dagtid så då går jag och bion eftersom min sambo har svårare att gå ifrån jobbet än vad jag har.
    De där att hon använder sej av barnen gillar jag inte Fyfy!!!

  • Anonym (illamående)

    Bra på utan! Men det är bara falskt. Under utan så hatar vi nog varandra. Hon är så där smaskigt supertrevlig så att man kan spy och hennes falskhet lyser igenom. Hon har gjort så korkade saker som varit direkt elaka mot oss men på ett så uträknat sätt att det inte går att komma åt. Hon har utnyttjat dottern för att få oss att må dåligt och hade satt oss i dålig dager hos bonusdottern om vi hade tagit upp ämnet. Nej fy vilken människa! Hon är genomrutten. Hon är smart! Mycket smart! Hon vet precis hur hon ska göra. Hon kan komma med äppelkaka och vara sådär överdriven för att sen i nästa stund klampa rakt över oss och köpa pressenter från dottern till våra släktingar. När vi har sagt till henne innan att vi ska åka dit på kalas. Dår skyndar hon sig så hon hinner före och sen tycker hon det är för j-kligt av oss. Hon som kom med äppelkaka till oss och är så trevlig. Usch!!! Det finns nog tusen exempel på den här människan och fler lär det väl tyvärr bli! Jag har suddat ut henne från mitt liv. Hon finns inte i mitt liv längre. Hon är bara en människa som vi ibland måste ha lite kontakt med för dotterns skull. Tyvärr! Jag hade gärna haft en relation till henne på kompisnivå om hon hade varit någon annan.

  • Pip73

    Funkar alldeles utmärkt!!


    ~*~ Man är inte äldre än man känner sig ~*~
  • Anonym

    hehe.. den finns inte alls.. Hon har en dålig attityd mot mig, sambon och även sina barn. Hon tror hon kommer överens med blir sur när hon inte får som hon vill, hon vänder barnen emot mig och kan inte samarbeta (ex. titta efter försvunna kläder eftersom det är MIN bit här hemma) och hon manipulerar sina barn att tycka som hon. Gör dom inte det blir hon tjurig på dom och säger "skitkul X, skitkul! Verkligen!) (Att X istället ville göra som pappa tyckte).

    Barnen hamnar emellan för att hon ska köra över mig, så jag får väl backa då och inte låtsas om att barnen bor här hos oss varannan vecka.. Jag vet inte riktigt, blir hon nöjd då eller..?

  • Anonym

    illamående: usch och fy för sånna människor
    Det gäller alla,inte bara biomammor

  • Anonym
    Anonym nr 13 skrev: Det känns ibland löjligt när min man och hon pratar i telefon om saker som jag har bättre koll på än honom av olika anledningar (t ex att jag läst en uppsatt lapp i skolan). Jag får liksom sitta brevid och berätta för honom så återger han det till henne.

    ÅH..det känner jag SÅÅÅ Väl igen...störtlöjligt....visst är det...man blir förbannad för man vet mer än båda föräldrarna tillsammans om deras egna barn. VIDRIGT. Ingen av dem är egentligen bättre än den andra tycker jag oftast. Det är ju JAG som ser till att det är organisation här. OCH jag förmedlar det till honom så HAN får förmedla till mamman...så HON gör slag i saker och ting. VIDRIGT. Jag ska sluta med det nu när vi har fått tjejen att vara här varannan vecka. Nu är det HANS ansvar och ingen annans. Det är inte mitt barn och JAG är inte mamma. Kärlek och respekt....det är vad hon ska få av mig. Men hålla koll på sånt som kläder, tider och det ....FÅR han faktiskt göra....
  • Anonym

    Obefintlig.

    Barnens biomamma har inte kommit över att min man lämnade henne och nu har gift om sig, så hon låtsas om att inte jag finns och har gjort det i ca 6år.
    Min man har försökt prata med henne men hon vill inte.

Svar på tråden Bonusmamma,vad för relation till biomamma???