Libero vs Pampers
Hejsan
Vilken blöja föredra ni om ni väljer mellan Pampers och Libero? Vilka är nackdelarna och fördelarna?
Jag växlar för tillfället och har svårt att bestämma mig.
Hejsan
Vilken blöja föredra ni om ni väljer mellan Pampers och Libero? Vilka är nackdelarna och fördelarna?
Jag växlar för tillfället och har svårt att bestämma mig.
Vi kör lite blandat...
libero up &go 10-14kg använder vi för tft till vår äldste, och discovery 5-8kg till vår yngste. har bara positivt att säga, sitter bra, läcker inte, prisvärda!
Libero! Hade pampers för några veckor sedan då libero i min dotters storlek var slut (?!). Men hon fick som svampinfektion i underlivet för hon var alltid fuktig av blöjan, trots att jag bytte lika ofta som vanligt...
Jag har använt mig av båda märkerna, men tycker de är olika bra på olika modeller. När barnen har varit från nyfödd till de började krypa tyckte jag Pampers funkade perfekt. Anväder för tillfälligt active fit till sonen.
Tycker däremot att pampers up & go är mycket bättre än pampers. Den sitter liksom inte åt lika hårt om magen.
/FruD
Jag tycker Pampers Active fit sitter jättebra på min dotter. Liberos blöjor är så bylsiga på nåt sätt. Fast jag gillar Up&Go modellen, men av de blir min dotter röd i rumpan =(
Libero, har visserligen bara använt den men finns ju ingen anledning att byta då jag är så nöjd ;)
Vi har använt båda och personligen tycker jag att Libero är bättre. Pampers passade lite sämre och läkte oftare.
Förra veckan fick vi hem erbjudande på coops blöjor så då köpte vi hem ett paket såna för att prova och dom var lika bra tycker jag.
Nu är ju grabben bara 7 veckor men 2 ggr har det läckt från pampers-blöjan. Och så tycker jag att det luktar kiss direkt han har kissat i dom.... Iofs bra för man vet ju att det skall bytas
Så jag röstade på Libero, ska köpa dom igen.
Libero har jag användt mest till båda mina barn. Tycker att de är jättebra. Pampers luktar lite "funky" och är plastiga + att min son blev röd i rumpan av dem.
Använder libero, testat pampers (olika storlekar) när det varit rabatt på dem, men de läcker alltid (utan att ha kissat mycket) och så luktar det kiss med en gång.
ehh ja använder pampers just pga min tös blivet våt rakt igenom pyjamasen på nätterna när i använt libero, vatt tvungen att byta betydligt fler gg ån när hon haft pampers på natten. Men enl statisktiken här bör man kanske testa libero igen. tösen e 2 mån.
Vi har använt båda märkena i olika modeller. Det har funkat olika bra på olika barn vid olika tillfällen.
Ingen har dock blivit röd eller fått svamp av någon av dem.
Pampers läcker på för min dotter, 10 månader. Den blöjan håller inte en hel natt för henne, jätteblött på pyjamasen och i sängen. Samma så fort hon bajsar - rakt igenom allt bara. Så för vår del så är det Libero som gäller, fungerar jättebra!
När Sofia använde blöja hade jag inget val. Pampers var de vi använde. Av Libero fick hon massor av kliande röda utslag. Men som tur var är hon nu blöjfri. ![]()
När de är små tycker jag att Libero har en bättre passform, men väljer Pampers i byxblöja för de är smidigare. Tycker även att flickorna blivit röda i rumpan av Liberos byxblöjor.
Intressant att det är så olika för alla. Kanske finns det fler märken man borde testa..... ICAs testade jag men de var ingen höjdaren. Läckte och absorberade ej lika bra tyckte jag.
Använder Liberos up and go 7-11 kg...lillan är en smalis och pampers från 8kg är för stor i midjan på henne..(hon väger snart 10 kg)
det beror på om det gäller vanliga eller up&go, för den senare föredrar jag libero då dom är betydligt billigare, ska vi ha vanliga blöjor blir det active fit om vi väljer mellan dessa märken. Pampers blöjor är inte hälften så klumpiga som liberos utan tunna och smidiga. Fast just nu kör vi mest med ICA:s egna byxblöjor, funkar jättebra dom med!
Gillar Libero bäst.
Maja blev röd i rumpan av libero när hon var mindre