-
-
Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!
-
Fy f*an
-
Mingos: men visst finns de dem som fuskar, men de som inte gör då!?
-
Vi som har sjuka barn, kommer vi få betala vården själva?
kan lova att min treåring sannerligen inte valt att få astma och fel på njurarna. Fast det kanske var jävligt korkat av oss som tydligen har så usla gener att ö h t sätta barn till världen, enligt alliansen? -
Hemskt att säga detta, men jag hoppas att du då får oturen att bli arbetslös eller sjukskriven så du kan känna på hur det är att bli sparkad på.Mingos skrev 2006-09-17 23:03:56 följande:Jag tror faktiskt att många väljer att vara arbetslösa och "sjuka", ja. Känner tyvärr allt för många som utnyttjat staten i många år. Bla min egen 37 årige bror som öppet erkänner detta! -
Ja hur många av politikerna fuskar inte, hur var det nu med Reinfeldts barnflickor?????
-
Ja nu är det slut på gratis sjukvård åt våra barn!
-
mammapuh : jag tror det hänger på att många av de själva fuskat så de antar att alla gör.
-
Vi ska nog ha råd att ta våra barn till läkaren (även vår dotter som går på MÅNGA besök pga sitt handikapp) men jag tänker på den ensamstående mamman med låg inkomst!
-
Mingos: men vi som inte valt att vara arbetslösa o sjuka då, men är det? Jag har kämpat i tre år för att få ett "riktigt" jobb, dvs annat än några timmar här o några timmar där o en månad hit o en månad dit. O min svärmor som är sjukpensionerad? Hon har då definitivt inte valt att bli det. Hade hon fått bestämma så hade hon fortfarande jobbat men hennes kropp ville något annat.
Oxå ska alliansen komma o ta ifrån oss det lilla vi har? Nä fy, jag gråter bara av tanken.
-
mammapuh : och de familjer där ena föräldern blir sjuk :(