• C r e d o

jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!

• Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!
  • 20052010

det blir inte dyrare med barnsjukvård. har ni inte läst på???

• Supermummy

Stackars er som är arbetslösa nu... tur man fick anställning förra månaden, visserligen "bara" 90 % men ändå...

Ja, och föräldraförsäkringen kommer ju sänkas förstås, till 75 % istället för 80... då gäller det att den andre partnern som arbetar tjänar bra...

... suck...

• C r e d o

Vinnarna blir i allafall barnen. "Synd" för alla egoistiska föräldrar som både vill äta kakan och behålla den. Barnsliga jämförelser undanbedes vänligen men bestämt!

Mammapuh: läs lite vad dina "egna" skriver om alliansen i andra trådar osv. Där kan man snacka om att dra alla över en kam!

Nu kan jag sova gott! Nattinatt!

• Jessica24

Jag hoppas innerligt att dom som röstaade på Moderaterna blir arbetslösa, får ett jobb på McDonald´s, som dom är tvunga att ta och sedan blir arbetslösa igen och får leva på den A-kassan.

Så kan alla dom arbetslösa stackarna få deras (dom som röstade på Moderaterna) jobb och leva ett ritkgit bra och "rikt" liv.

OBS! Jag brukar inte vilja andra människor något ont, men öga för öga, tand för tand.

• Mamman till två

mammapuh:

Här har du ensamstående mamman med låg inkomst..
    den ensamstående mamman har dessutom en dotter som föddes med hjärtfel..

• aktuelle

sörjer för min gudmamma som är sjuk och inte ens orkar med en lugn dag hemma och min svärmor som har fibriomyalgi. det är inget de valt, men alliansen skiter ju i dem

• Makaronipuss1

Och jag som bara är timmis.. Nu kommer ju alla vikariat att försvinna... Nu kan man nog lägga ner bebisverkstaden då.. *Ledsen*

• C r e d o

Petra m K o M:

Ja, det låter sunt, att önska olycka över andra... Som sagt, dags för lite friskt blod i Sverige, där folk vill varandra väl. Hoppas inte du överför det synsättet på dina barn...

• Heisan

Men herregud, människor.. Det finns privata vårdalternativ redan idag.. Det funkar likadant som landstingsstyrda... Vad fasen tänker ni med, att operationer skall betalas själva, magnetröntgen etc.. Herregud... Var får ni era fakta ifrån.. familjelivstrådar?

Rösta i valet, förpassa GP till skogen.....
  • annhan

Heisan: Precis.. Man blir mörkrädd när man läser folks idéer och så kallade fakta!

Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!