-
-
Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!
-
Petra m K o M:
Vad "jag och andra blå-väljare" tycker verkar du vara vääääldigt insatt i.
Snacka om generalisering. Jag reagerar på personliga påhopp, inte på ditt ställningstagande i politik. Och jag tycker i allra högsta grad att det påverkar mig det du överöfr på dina barn. De är väl Sveriges framtid. Eller? Och det betyder att de en dag kan hamna i samma klass som mina barn... -
Musli!
Antagligen känner du någon med en bra försäkring *S*
-
Mamma 85a:
Moget och genomtänkt utlåtande. Byt tråd, snälla... -
En försäkring kan inte VEM som helst få det är skillnaden! Redan idag är det svårt att få en försäkring på sina barn. Det kan vara en liten notering i bvc journalen och man blir nejkad försökring! Och de barn som inte föds friska??????
-
Bra Citat från Göra Persson:
"Vi sparkar inte på de som redan ligger"
Ursäkta svordomen..stundens hetta liksom
-
Det tror jag inte! För dina barn kommer att hamna i privatskolor och mina i fattigskolor...Mingos skrev 2006-09-17 23:19:17 följande:Och det betyder att de en dag kan hamna i samma klass som mina barn... -
mamma 85a:
Ursäkten accepteras, av mig i alla fall! :-O -
Jag hoppas INTE att någon måste genomlida det jag gör. Att inte kunna arbeta utan vara beroende av sin partner är ingen dans på rosor. Med alliansens politik kommer min familj få det mycket sämre, det har de sagt själva helt öppet. För mig är det konstigt att man kan tycka det är okej att offra dem på samhällets botten samtidigt som man underlättar för de som redan har mycket (exv vårdnadsbidrag, avskaffande av fastighetsskatt osv). Det är en människosyn som jag inte vill skall råda i det samhälle jag lever i och därför röstar jag därefter!
De _säger_ så mycket fint så, det är klart det låter bra. Om man kan läsa mellan raderna, eller för den delen tar in det de säger rakt ut så kan man inte hävda att det kommer bli bättre för dem som redan har det svårast. Det heter ju bara att fler kan komma ut i arbete och att jättejättejättemånga fuskar. Ja, jag tror också att fler kan arbeta med rätt hjälp och kanske omskolning, men jag tror inte att det är rätt väg att gå att försämra för dem som i dagsläget är beroende av ekonomisk hjälp av staten. -
Mingos: oj förlåt..jag trodde att det var talandefrihet i Sverige.
-
Min kommun är blåare än Lidingö! Jag är glad RÖD för det *S*