-
-
Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!
-
Mammapuh,
McDonalds? Där är ungdomar som oftast jobbar extra för att betala för sin utbildning. Här är inte "allt gratis" som det är i Sverige. -
Vilket konstigt sätt att se på saken.Mingos skrev 2006-09-17 23:58:41 följande:Jessica 24:Därför att inget du/ni säger stämmer överens med alliansens politik. För mig är era argument det samma som att jag skulle säga att Göran Persson och Hitler måste vara en och samma person. Överdrivet och långsökt.
Det är ju bara din åsikt och stämmer aboslut inte överens med verkligheten. -
Jessica24; Nej, jag förstår att du inte förstår, det kan inte någon som röstat på Alliansen gjort.
Gör ekvationen själv: Alliansen lovar 40 000 nya jobb. Vi har en halv miljon arbetslösa eller så, plus de som är sjuka. Alliansen försämrar villkoran för dem som inte har jobb = Fler får det sämre trots att fler kommer ut i arbete. -
Men, jag har ju inte röstat Blått.Pallas skrev 2006-09-18 00:06:09 följande:Jessica24; Nej, jag förstår att du inte förstår, det kan inte någon som röstat på Alliansen gjort.Gör ekvationen själv: Alliansen lovar 40 000 nya jobb. Vi har en halv miljon arbetslösa eller så, plus de som är sjuka. Alliansen försämrar villkoran för dem som inte har jobb = Fler får det sämre trots att fler kommer ut i arbete.
-
Vad kan man säga annat än trist att moderaterna nu ska förstöra allt det bra som socialdemokraterna har byggt upp!! Kan inte förstå hur man kan tycka att vi i Sverige har det dåligt?? Förändring är inte alltid bra!
Jag kan säga nu att det här blir tufft...tråkigt att det ska sparkas på dom som redan ligger. Och snacka om att samhället nu kommer att delas upp i riktiga klyftor. Dom rika och dom fattiga.
Nepp usch va trist det här blev! Jag kan bara hoppas att dom lärt sig av sina misstag o att man överlever dessa 4 år så att sossarna kan reda upp denna röra sen igen!
-
Jessica24: Det jag menade var att det måste vara en svår grej att förstå eftersom så många röstat på Alliansen. Därför är det inte konstigt att inte heller du förstår, oavsett vad du röstat på.
-
*hmm*
Okej! Förstår fortfarande inte vad du menar.
-
Musli!
Det var ett svar till Lullis som bor i USA och där är allt så bra hon blir försörjd av sin man! -
Jessica: Alltså: Moderaterna säger rakt ut att de tycker det är ok att sänka ersättningen för mig, som inte är arbetsför, eftersom det skulle medföra två saker: 1. Det skulle hindra folk från att fuska eftersom man inte kan leva på ersättningen, och 2. Någon annan än jag kommer få det bättre.
Klarare än så kan jag inte uttrycka mig tror jag, om ingen annan kan hjälpa till. -
Nu förstår jag bättre. Får skylla på den sena timman.

-
Jessica: Sorry att jag var otydlig tidigare, jag skyller på min huvudvärk som skapats av att lyssna i timmar på en dåligt streamad weblänk från svt.se