• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • JejDii

förlåt, det är klart att de innehåller kalorier! Men jag tänker viktväktare. Gick hos dem efter min förra graviditet. Och då är hallon noll points! Uttryckte mig fel bara...

Hej Snutte och Snuttan förresten

• JejDii

det var osockrade köpta frysta hallon...

• Nericia

halloj allihop! jätte kul att fler hitta hit, jätte kul om vi kan följas åt och ge varandra tips m m. alla är välkomna.

nu har jag ätit lunch, åt lite coscos, och kyckling, ska försöka undvika pasta hade jag tänkt.

jag åt cambridge förut, ska äta upp de sista påsarna jag har kvar. gick förut på hel diet cambridge, funka ej. jag klättra på väggarna till slut. man fick ju ej äta något annat.

men nu i varje fall så tänker jag äta och sen tar jag någon påse och byter ut målen ibland.
    å det står på en lista jag har om någon vill veta:

att man ska undvika bröd,pasta,ris,potatis. det är ju kolhydrater som gör att fettförbränningen avtar när man äter tex pasta.

Annars tänker jag ivarje fall leva på som vanligt, äta mindre men nyttigt. hur har ni tänkt att göra. kom med tips. alltid roligt att höra hur andra tänker och gör.

lycka till alla!

• JejDii

vad är cambridge? Har väldigt dålig koll på olika metoder. Var som sagt viktväktare förut, och då får man äta pasta, fast mackor skulle man undvika för det var för mycket points för för lite mättnad.

Kan vi inte ha en lista?

startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29 (  cm):              85 kg / 85 kg/   kg
    Jenny o Nike (175cm):   79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan (  cm): 75 kg / 75 kg / 50 kg
    Sessan (  cm):                 60 kg / 57,5kg / 50 kg 

• Nericia

cambridge är som typ nutrilett, det är påsar som är som ett mål mat.som man bara blandar med vatten. det finns i drinkar och i soppor.

javisst kan vi ha en lista.

ska skriva i min målvikt,hmm nu måste jag ju fundera, jag är ju glad för varje liten kg minskning, men om det går så vill jag väga typ 65 kg

Carro29 (158cm):           85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Snutte o Snuttan (  cm): 75 kg / 75 kg / 50 kg

• Snutte och Snuttan

Carro29 (158cm):           85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Snutte o Snuttan (161 cm): 75 kg / 75 kg / 60 kg

Jag ska i två veckor går enbart på naturdiet och nutrilett för att få en kickstart

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • MajaLarsson

Carro29 (158cm): 85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike (175cm): 79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan (161 cm): 75 kg / 75 kg / 60 kg
    Sessan ( 160cm): 60 kg / 57,5kg / 50 kg

jenny o nike: aha, nu äntligen förstår jag! *trögtänkt*
    har aldrig vv:at så jag e dåligt insatt i d där!

här e min plan:
    minska ordentligt på cocacola å kvällsölen! (alkoholfri lr folköl visserligen men mycket kcal) cola kan jag bara inte sluta helt med men började trappa ner för 3 veckor sen, då drack jag ca 1½ l per DAG!
    nu är jag nere i några klunkar om dan!

sluta småäta å försöka sluta med sött på veckorna...
    äta mindre portioner, nyttigt äter jag redan, relativt iaf!

träna varannan dag, 20-25 min på crosstrainer å sedan lite styrka å situps!

hoppas det ger resultat snart! *otålig*

• Snutte och Snuttan

Okej jag tänkte träna på min step up och motioncykel och promenader och ja.. styrke förstås jag är rätt otålig jag med men vill man se resultat måste man först o främst öva på tålamodet vilket jag måste göra

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • tjötas

Jag vill också vara med!!

Har en liknande tråd men för ammande mammor, inte så mycket aktivitet i den, kanske för att vi ammanda mammor har såååå svårt att sluta fika?! Hoppas på lite mer pepp här!

Betania (175 cm): 87,5 kg/84,5 kg / 70 kg

Har lite points-tänk i huvudet som gammal viktväktare men räknar inte ordentligt nu. Försöker äta nyttigt, ha en "fuck it"-dag (lördag) och röra på mig mycket!

• Eija77

Hmm....kanske skulle hoppa in här jag också. Skulle gärna gå ner några kilo innan december men det kanske är för mycket begärt. Men iaf så skulle jag vilja gå ner minst 10 kg.

Betania (175 cm): 87,5 kg/84,5 kg / 70 kg
    Eija77 (168 cm): 79 kg/79 kg/65 kg

Svar på tråden Gå ner i vikt!