• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Eija77

Alltså jag tänkte INTE gå ner 10 kg till december
    Det få ta den tid det tar.... skulle vara överlycklig om det funkade.

• Snutte och Snuttan

jahapp då e det bara att slänga ut alla socker brudar. för det e mest sockret som e boven....

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Marlean

Jag har slutat äta godis *är hur svårt som helst!* men känner mig stolt över att inte ha ätit det på två dagar. Har till lunch ätit fullkornspasta med vegetarisk soya köttfärssås (bland det lättaste man kan göra: Köp en påse tacomix och häll i lite krossade tomater) så jag hoppas det är rätt nyttigt med. Äpple *som jag igentligen HATAR* till mellanmål.

• Eija77

Jag tänker INTE sluta äta godis helt, men ska försöka hålla mig till 1 dag/veckan

Försöka äta mindre portioner mat, mindre socker (förutom lördagsgodiset då), röra på mig mer. Va duktig ett tag och gick en timmes promenad 4-5 ggr/veckan iaf men nu har jag inte gjort det på jättelänge

Hur som helst... beundrar er som kan sluta äta godis! Tänk om jag kunde ha sån disciplin

• Marlean

Carro29 (158cm): 85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike (175cm): 79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan (161 cm): 75 kg / 75 kg / 60 kg
    Sessan ( 160cm): 60 kg / 57,5kg / 50 kg
    Betania (175 cm): 87,5 kg/84,5 kg / 70 kg
    Eija77 (168 cm): 79 kg/79 kg/65 kg
    Marlean (180cm): 93kg / 92kg / 85kg

• Snutte och Snuttan

Nej jag har lyckas sluta äta socker o godis nu jag drack massor med cola förut med nu dricker jag max 1-2 glas på en dag... idag fick jag i mig ett glas bara o mer kommer jag inte dricka... dricker mkt vatten.

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Marlean

Eijja Själv fick jag bara en knäpp idè och kastade ut allt godis *var visst halva köksskåpet hemma* som jag hade. Då är det lite lättare faktiskt, när det inte står där framför en hela tiden. Köpte hem en massa frukt istället.

• Marlean

Cola är beroendeframkallande, jag har bara druckit vatten och juice och mjölk de två senaste dagarna, och självklart tycker jag alla får vara med, välkommen Baronessan!

• Marlean

När äter ni? Jag äter nästan jämt: När jag är ledsen, när jag är glad, för att fira, för att jag är uttråkad... det är en MYCKET ond cirkel, sedan faller jag lätt för frestelser och jag har för känsligt doftsinne för mitt eget bästa.

Svar på tråden Gå ner i vikt!