• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Nericia

ja just sallad kan man ju ta. tack för tipset. haha det tänkte jag inte på att dom har. man är så van att man köper pizza på pizzeria.

• Nericia

danitra:javisst kan du hänga på, välkommen hit! skriv gärna in din längd och vikt och så. om du vill.

• danitra

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 73,2 kg / 60 kg (-1,8 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,5kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/84,5 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79 kg/79 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 76Kg / 60Kg
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena: (160cm): 94,6/ 88,3/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:
    Cassanna:
    Jenny1978:
    Soffi86:(165 cm): 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra 164 cm: 75/75/55

20 kilo ska bort! Beror iof på hur mycket jag kommer träna, tränar jag mer så kommer jag såklart ha en högra målvikt.

• danitra

Vi har gjort upp ett matschema här hemma och använt recept från "Du är vad du äter"-receptboken.

Säga vad man vill om programmet men goda recept fanns det och nyttiga!

• Snutte och Snuttan

Carro jaaaaaa sallad har dem tack o lov, vi vill ju tänka på vad vi äter för att lyckas komma ner i våra idealvikter så köp sallad! sedan får du säga ifrån om gubben suktar dig med pizza

danitra:
    Välkommen hit

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Nericia

är det lätta recept, jag har 2 kokböcker som är från viktväktarna, men jag tycker dom är så krångliga, det är så mycket runt om. många ingridienser. det tar alldeles för lång tid att göra tycker jag.

• danitra
    Carro29 skrev 2006-09-24 17:59:19 följande:
    är det lätta recept, jag har 2 kokböcker som är från viktväktarna, men jag tycker dom är så krångliga, det är så mycket runt om. många ingridienser. det tar alldeles för lång tid att göra tycker jag.
    Det är både och. En del är lätta och smidiga andra lite mer omständiga. Men det finns många så man kan välja dom som passar bäst. En hel del kan man göra storkok på också så att man har för flera måltider. Och många goda recept hade liknande ingridienser så det blev smidigt och handla.

Dessutom städade vi ur skafferiet på allt onyttigt och la i en "ajja-bajja"-skåp. DÄr får vi ta ifrån ibland men allt onyttigt finns inte där varje gång man öppnar skafferiet.
  • Nericia

snutte och snuttan: tack så mycket för peppningen, jag ska definitivt ta sallad.

• Eija77

Hej tjejer!
    Nu har helgen snart passerat och USCH va mycket onyttigt jag har stoppat i mig. Fattar inte hur jag ska lyckas gå ner i vikt. Har så fruktansvärt dålig karaktär
    Imorgon måndag.... då är det nya tag som gäller.
    Jag MÅSTE.... annars kommer det att sluta illa. Behäver ju bara titta på godsaker så går jag upp i vikt, medans sambon är smal som en sticka och kan stoppa i sig precis vad som helst.
    Usch va orättvist det är!
    Tycker ni alla är så himla duktiga som kämpar på och verkligen låter bli godsaker osv.
    Heja tjejer!!!

Svar på tråden Gå ner i vikt!