• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Princess Leia

Tack det känns skönt!

Men jag undrar många gånger om det är rätt metod detta för till skillnad från så många andra dieter jag har provat så är jag inte ens sugen på något?? Äter jag för mycket då kanske? Inget sötsug har jag heller?? Och jag som brukade äta lite godis nästan varje kväll. Men ändå så går jag ju ner i vikt. Jag kan inte för mitt liv förstå att jag kan äta fett och ändå gå ner i vikt???
    Jag har inte riktigt kommit igång med träningen heller för jag har varit superförkyld i 2v nu. Hostar fortfarande illa och snorar. Men så fort jag blir frisk så skall jag börja.

Murphy's Laws! If anything can go wrong, it will!!
  • Kirita

är det för sent att gå med i denna gruppen lr får man hoppa på tåget?

• Lenafena

Kirita: det är klart du ska hoppa på! =)

Leia: jag är oxå förkyld och trött, så jag tar det lite lugnt just nu! Att man inte är sugen är ju för att blodsockret håller sig jämnare och man håller sig mättare på den här maten. det är ju toppen att inte känna sig svältfödd fast man tappar kilon!
    Det enda problemet jag har haft är att jag har kännt av gallan ( illamående) vissa morgnar pga fettet... nu äter jag fil varje morgon eller ägg och skipapr osten och då funkar det bra igen

• Cassanna

Får man vara med eller är det fullt?

• JejDii
    En till som har varit förkyld hela veckan. Nu börjar jag känna mig lite bättre, och hoppas jag kan komma iväg och träna. Sticka iväg och träna är toppen, bara det blev lite oftare... Sen är jag jättedålig på "varjedagmotionen", borde verkligen promenera mera. Nej, imorgon är det ny vecka, och då ska jag promenera.
    Lenafena: promenerar du varje dag? Superduktig.

Hej Karita och Cassanna. Skrev in er på listan. Ni kan väl fylla i med vikt.

startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29 (158cm): 85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike (175cm): 79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan (161 cm): 75 kg / 75 kg / 60 kg
    Sessan ( 160cm): 60 kg / 57,5kg / 50 kg
    Betania (175 cm): 87,5 kg/84,5 kg / 70 kg
    Eija77 (168 cm): 79 kg/79 kg/65 kg
    Marlean (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia (161cm) 89kg / 76Kg / 60Kg
    Rasmus06 (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes ( 168 cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena (160 cm): 94,6/ 88,3/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita
    Cassanna
  • Snutte och Snuttan

tjoooohooo har gått ner 1 kg

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • JejDii
    Roooligt Snutte o Snuttan! GRATTIS!

Tänkte väga mig imorgon, får se...
  • MajaLarsson

skriver in min nya vikt imorgon, hoppas det blir nåt kilo ner... skött mig BRA i veckan men i helgen ahr jag unnat lite för mycket kanske...känner mig uppsvälld å inte alls pigg som jag känner mig utan socker...

• Snutte och Snuttan

Skrev in mitt nya

Carro29 (158cm): 85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike (175cm): 79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan (161 cm): 75 kg / 73,2 kg / 60 kg (-1,8 kg)
    Sessan ( 160cm): 60 kg / 57,5kg / 50 kg
    Betania (175 cm): 87,5 kg/84,5 kg / 70 kg
    Eija77 (168 cm): 79 kg/79 kg/65 kg
    Marlean (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia (161cm) 89kg / 76Kg / 60Kg
    Rasmus06 (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes ( 168 cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena (160 cm): 94,6/ 88,3/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita
    Cassanna

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Nericia

ja då var det söndag, igår kunde jag hålla mig igen från sötsaker, klappar mig själv på huvet,haha. å imorgon gäller det, tänkte ställa mig på vågen och se efter om det gett något resultat,hoppas hoppas hoppas.

Kul att fler hittar hit.

Svar på tråden Gå ner i vikt!