• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • JejDii
    sweetpea skrev 2006-11-08 08:11:18 följande:
    Jenny o Nike: Tack, men nej tack. Jag gillar inte listor. Går det bra ändå?
    men självklartSkrattande
  • FlikkanZombie

Hallå tjejer!

Jaha, då har man smygvägt sig igen & denna gång jublade jag över resultatet, jag väger nu 109, 7..som jag har skrivit tidigare så va det sååååå längesen ja vägde så "lite"..det första ja tänkte på va "nu ska ja fira me lite godis" haha. men nej...en morot blir nog bra
    Just nu lever jag i ett glädjerus, ringde till min familj och skröt..*s* det va inte igår man fick skryta över sin vikt precis

kämpa på nu alla tjejer, kan jag så lovar jag att ni kan!

• Eija77
    FlikkanZombie: Det går ju som en dans för dig!
    Hur mycket motionerar du på dagarna?

Själv måste jag verkligen ta tag i motionerandet. Fast jag går nog mer på dagarna än jag tror. Igår hade jag på mig stegräknare hela dagen. Bara promenaderna "lämna på dagis-gå hem" och "hämta på dagis-gå hem" va strax över 5 km. MEN det blir ju så uppdelat så det blir ju ingen riktig power-walk precis
    Jag lyckades inte gå riktigt 10 000 steg som rekommenderas men strax över 8000 iaf. Skulle jag komma iväg på min 6 kms-runda också på dagarna så skulle jag galant klara 10 000 steg på en dag.
    Just nu känns det så trist bara för det är så himla halt ute. Ska man ut å promenera så blir det bara ett evigt trippande och hur kul är det!? Vill ju kunna gå rask tackt när man väl tar sig ut.
  • Johannah Ottosson

Hej alla glada!
    Gå in här och bli medlemmar så kan ni få en massa gratisprylar! Hur bra som helst! gratisgen.se/

• FlikkanZombie

Eija77: jag motionerar just nu inte särskilt mycket, lite promenader hit o dit, och ett massa bärande på en ettåring då när vi har flyttat ska jag börja på gym och härja lite

• Eija77
    FlikkanZombie: Men då måste du ha lagt om kosten ganska mycket eller? Det har jag jättesvårt med. Tycker alldeles för mycket om god mat och godis
    Men men, om jag bara kommer igång med prommisarna så är ju det alltid något
    Nu ska jag sussa. Är sååå trött. Vi ses här imorgon igen. *kram*
  • Miafia33

detta är min andra dag med viktväktarna och jag känner mig så stolt

fast godissuget finns det

• Princess Leia

Tjohhoo girlis!
    Vägde mig i morse Ner 300g, hade dock förväntat mig att jag skulle ha gått upp något kilo så jag är superglad, har slarvat så dom sista två veckorna...

Nej nu är det skärpning!!!! Nästa vecka skall jag väga hmm max73kg

Har i och för sig börjat träna regelbundet så det hjälper nog lite på viktminskningen, men tänk om jag inte hade slarvat då hade jag kanske varit nere på 70 nu?!

Välkommen till er som är nya, roligt att ha flera som stöttar och peppar!! Lycka till!

Carro29: (158cm): 85 kg / 81 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 77,3 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 72,3 kg / 63 kg (-2,7 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/83,2 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79,9 kg/77,2 kg/65 kg (-2,7 kg)
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 74,1kg / 65    (-15kg)
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 87,6/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:(170) 97.20kg/95.40kg/65kg (till att börja med)
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978: (170 cm) 78/68/58 (nu väger jag alltså runt 68) -ca 10kg
    Soffi86: (165cm) 82-84/71,5/60 (helst runt December/Januari)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/69/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/81,0/75 (till jul tack :) -8kg
    Johannah: (161) 74kg/68,7
    SanneB: (165) 73kg/70,6 kg/66kg
    Qliana: (160) 66,6/65,3/60 (ev 56) Innan jul
    FlikkanZombie: (165) 112,2/110,6/målvikt 75, till att börja med 100 (innan januari slut-07)
    Maraschino: (162)  72,5/  /60 delmål vid 65.
  • FlikkanZombie

Eija77: det är exakt det jag har gjort, la om hela kosten och äter grönsaker som aldrig förr men mitt humör är inte att leka med just nu när jag inte får mitt efterlängtade godis, men jag har bestämt mig för att när jag nått tvåsiffrigt DÅ får jag unna mig en grej och förhoppningsvis stannar belöningen på en grej *s*

• Maraschino

Från att ha varit död efter 10 min på orbitreken så fixade jag just 15!!! Trodde aldrig att jag skulle orka mer än 10 den här veckan så jag är riktigt nöjd med mig själv nu!!!

Hur går det för er andra??

Svar på tråden Gå ner i vikt!