• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Miafia33

Maraschino: vad duktigt du är

jag ska oxå träna ikväll, körde 15 minuter i förrgår.

det känns riktigt härlig när man står där och tränar framför tv:n eller med bra musik i lurarna. I love my Orbitrek

• Eija77

FlikkanZombie: Jag är imponerad!!! Tycker du är jätteduktig

Hmm.... verkar som om man skulle haft en orbitrek. Låter som att det är en kul träningsform. Själv har jag en motionscykel som står å blänger på mig. Cyklar nästan aldrig nu för tiden, tycker det är tråkigt

Sambon kunde inte fatta varför jag skulle köpa den. Du kommer inte att använda den mer än ett par ggr från början sa han.... Näää, sa jag. Jag SKA använda den mycket! Det som gör mest ont är nog att han fick rätt

Har iaf gått en liten promenad idag... eller rättare sagt 2*2,5 km. Fast där emellan så fikade jag en del godsaker hos min mormor

• Eija77

Oj, va konstigt det blev... en massa styckeindelningar som jag inte gjorde

• Miafia33

Ngn här som är viktväktare

jag behöver hjälp med att räkna ut pointsen på denna rätten

Wok med biff, nudlar och krispiga grönsaker & aprikosbröd.

Ngn har har den senaste butiksguiden och kan se efter hur många points det är i denna rätt?

per portion
    370 kcal
    20 g protein
    54 g kolhydrater
    7,5 g fett

tacksam för svar

• Maraschino

Eija77: Sälj cykeln och köp en orbitrek!! Den är så mycket roligare och lättare att använda!!

• Eija77

Maraschino: Min gubbe skulle bli tokig på mig då.
    Inga mer saker som bara ska stå å samla damm!

• Miafia33

så här skrev min man på födelsedagskortet jag fick i förra veckan.

Snart kan du skryta med en helt ny häck
    här är cashen till en Orbitrek..

Han är inte bara generös, han kan rimma oxå

• Miafia33

Maraschino:

ja just det jag ska ju träna, det hade jag glömt

• JejDii

här var det lugnt...

Inga tjuvvägningar eller annat skoj?

Själv har vi haft lite gotte framför tv:n, så det blir väl till att gå en lååååång promenad i morgon.

Svar på tråden Gå ner i vikt!