• Miss Q

Barnfria zoner?

Såg på det där nya debatt (Argument eller vad det heter) som går på ettan.
    Där sitter en tjej i 20-25 års åldern och säger att hon är rädd för barn och att barn gör henne obekväm samt att många barn har fått en bristande uppfostran och "vet inte" hur man beter sig utan att skrika och grapa.
    På grund av detta vill hon införa "barnfria zoner", dvs tex tågkupeér, teaterföreställningar osv där barn inte FÅR vistas.
    Precis som det är förbud mot rökning och hundar.

Vad är din åsikt om detta?

Kram Q

• Svar på tråden Barnfria zoner?
  • cutthroat

Malin Ulrika : Ett bröllop handlar ju om de som gifter sig. Det är deras dag och därför deras val. Vill eller kan man inte lämna bort sina barn (och man brukar ju ges tid att planera) så får man väl stanna hemma. Jag tycker det är ganska keft att folk med barn alltid tar för givet att barnen är välkomna överallt. Ibland får man faktiskt lämna dem hemma.

• Jan 39

Ska man sammanfatt diskussionen
    så verkar det mest radikalt
    att ibland helt enkelt införa
    människofria zoner

• CrazyOne

Jag tycker det är en bra grej faktiskt!

Det är inte roligt att sitta på en restaurang och njuta av maten medans en barnfamilj kommer in.

Barnen kan inte sitta stil och äta utan ska springa och leka och bebisarna skriker högt i vagnen!

Det är inte en matro för mig!

• IlsaBlackWidow

Bröllop är en sak då man får följa brudparets önskemål men att införa barnfria zoner, barockt är ordet!

Stanna hemma för fan om ni inte klarar av barn.

• biomedbonus
    CrazyOne skrev 2006-09-23 10:50:18 följande:
    Jag tycker det är en bra grej faktiskt! Det är inte roligt att sitta på en restaurang och njuta av maten medans en barnfamilj kommer in. Barnen kan inte sitta stil och äta utan ska springa och leka och bebisarna skriker högt i vagnen! Det är inte en matro för mig!
    och vad är du på för resturang då? JAg har faktiskt aldrig stött på barn inne på en riktig resturang , där maten kosatar  över dagens, som bråkar och int sitter still.

Och jag är väldigt mycket ute och äter.
  • IlsaBlackWidow

Matro får man med största säkerhet hemma. Om man äter ute så får man räkna med många störningsmoment.
    Typ vuxna människors bordsskick, deras högljudda samtal eller alldeles för starka och överdrivna parfymstank osv...

• biomedbonus

finns det nåt äckligare än en vuxen som börjar gräva efter matrester i munnen, eller någon jävel som snyter sig högt och ljudligt.

• IlsaBlackWidow

Ryys vuxna ÄR äckliga! Hur ofta ser man inte folk som gräver sig i öron och näsa offentligt och ibland till och med stoppar in fingrarna i truten efter!!

Det äckligaste av allt är vuxna som har barnfobi!

• marina81

Barnfria zoner? Dummaste förslag jag hört på år och dag..då skulle de få bura in mig i så fall för jag skulle konstant bryta mot den bestämmelsen bara för att! Dit jag går, följer min son med. Tycker nån det är jobbigt så får de väl gå nån annanstans..han är väl människa han med och ska inte diskrimineras!

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Farth Vader

Man måste försöka anpassa sina "aktiviteter" till vad ens barn klarar av. Alla barn är ju olika. Jag var själv på ett bröllop tidigare i år och det var en ren katastrof. Vi hade med oss våra barn eftersom vi vet att dom klarar av att sitta stilla och lyssna. Det var ca. 10 barn i kyrkan och några av dem förstörde hela ceremonin. När brudparet skulle läsa sina löften hörde man inte ett ord eftersom flera ungar sprang omkring överallt och stojade. Jag pratade med bruden efteråt och hon var skit förbannad över att föräldrarna var så slappa sina barn, rent gråtfärdig var hon. Föräldrars attityd kan vara skrämmande...tror man verkligen att alla tycker att deras skogstokiga ouppfostrade barn är roliga?

Svar på tråden Barnfria zoner?