• Miss Q

Barnfria zoner?

Såg på det där nya debatt (Argument eller vad det heter) som går på ettan.
    Där sitter en tjej i 20-25 års åldern och säger att hon är rädd för barn och att barn gör henne obekväm samt att många barn har fått en bristande uppfostran och "vet inte" hur man beter sig utan att skrika och grapa.
    På grund av detta vill hon införa "barnfria zoner", dvs tex tågkupeér, teaterföreställningar osv där barn inte FÅR vistas.
    Precis som det är förbud mot rökning och hundar.

Vad är din åsikt om detta?

Kram Q

• Svar på tråden Barnfria zoner?
  • MayaS

resonemang som mitt??? vad menar du??

jag säger inte att mina barn är guds bästa men de vet hur man uppför sig på en restaurang ochute bland folk.. här hemma är de småj*vlar...

Om du läst tråden från start så har jag skrivit att även jag kan förstå att folk inte vill ha barn i närheten ibland på teater osv.... det vill jag också ibland om jag är ensam med sambon...

Känns lite som att du inte har fler argument så därför blir det påhopp....

• Ylle

inte barnfria zoner, men kanske tysta zoner...

inga mobiler, inget högljutt prat, inga högljudda barn osv.

• shine

Nja.. men barn är ju barn. Inte kan man väl förbjuda dem.
    Då ska vi då banne mig förbjuda pensionärer i affärer också. Jobbigare finns ju inte.
    Klagar på allting och tar en timme på sig att betala. Hallå! Jag som har bråttom då???

• Koff

Mumlin skrev:
    De har inte de spärrarna som vuxna har, min dotter har ännu inte ett så bra tal så när hon blir upphetsad över ngt så skriker hon DÄÄÄÄR!!!!! i ren lycka över att ha upptäkt detta där.

Sånt är ju inte störande, klart barnen skriker av förtjusning. Det är det där satans gnääällaaaanndeet, kringspingandet, onödiga gapaaandet som stör. Inte ett glatt barns förtjusta utrop.

• Linda1976
    Mjao skrev 2006-09-21 22:52:44 följande:
    Håller med dig Linda1976, vi reser en del och aldrig att man på en italiensk restaurang störs av massa ungar, så fort man ser ett ouppfostratbarn utomlands så upptäcker man snart att ungen pratar svenska. Barn är inte dummare än att de kan lära sig och sitta still och knipa tyst när det krävs av dem om föräldrarna uppfostrar dem.
    Verkligen! Inte för inte som man får skämmas ögonen ur sig när man nån gång åker på charter. Även om det inte ens är nån man känner, så skäms man för sina landsmän. (Som går på restaurang i Adidasshorts och sandaler, men det är en annan debatt
    mumlin skrev 2006-09-21 22:52:52 följande:
    Linda1976: Ja men även om barnen är väluppfostrade så HÖRS de ju på ett annat sätt än vuxna. De har inte de spärrarna som vuxna har, min dotter har ännu inte ett så bra tal så när hon blir upphetsad över ngt så skriker hon DÄÄÄÄR!!!!! i ren lycka över att ha upptäkt detta där.
    Men det tycker ju de flesta är charmigt, men en 4åring som slänger spaghetti omkring sig ochvrålar för att han inte får glass, det är mindre trivsamnt
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Beatrize74

Självklart ska man inte ha barnfria zoner. Barnen i dag är morgondagens vuxna. Om man inte får lära sig som liten hur man beter sig i kyrkan, på teater, på restauranger etc. när ska man då lära sig? Och VEM ska lära en det? Ska man gå en kurs?

• Beatrize74
    Ylle skrev 2006-09-21 22:54:54 följande:
    inte barnfria zoner, men kanske tysta zoner...inga mobiler, inget högljutt prat, inga högljudda barn osv.
    TYsta zoner kan jag gå med på. Det önskar jag med.
  • Grannen

Då har ni inte hört min dotters "charmiga" gladskrik. Man får passa sig så att inte glasen spricker i rutorna...

Hade inte gillat sådant gladskrik på fin restaurang på romantisk middag med mannen. Och då pratar jag om det finaste knyttet som finns-fast en röst utan dess like har hon!

Inför barnfria zoner!

• Koff

Mumlin

Hahhaa, ja såna glada skrik är riktigt trumhinneskadande, trodde du menade mer söta med lite mindre diskant.

• Grannen

Nej det är så lagom gulligt. Särskilt när det utförs tre centimeter från örat.

Svar på tråden Barnfria zoner?