• Miss Q

Barnfria zoner?

Såg på det där nya debatt (Argument eller vad det heter) som går på ettan.
    Där sitter en tjej i 20-25 års åldern och säger att hon är rädd för barn och att barn gör henne obekväm samt att många barn har fått en bristande uppfostran och "vet inte" hur man beter sig utan att skrika och grapa.
    På grund av detta vill hon införa "barnfria zoner", dvs tex tågkupeér, teaterföreställningar osv där barn inte FÅR vistas.
    Precis som det är förbud mot rökning och hundar.

Vad är din åsikt om detta?

Kram Q

• Svar på tråden Barnfria zoner?
  • Miss Q

Maya:

Ja precis! Men det va lite det som var hennes poäng. Många barn har ingen uppfostran idag och hon hade bla varit med om att en 2 åring klättrat upp i knät på henne då hon fikade med sina vänner. Föräldrarna sa inte ens ifrån...

• Koff

Jag tycker att det är en suverän idé.

Det finns folk som är allergiska mot hundar. Jag är allergisk mot ouppfostrade barn.

• Åke Vilse

Jag tycker att man kan använda sitt sunda förnuft.
    Har barnet någon behållning av ex teaterföreställningen, museét osv så visst gå då men se till att barnet är tyst och sköter sig.

Tyvärr verkar många inte använda sitt förnuft utan ser bara till sitt eget intresse.
    Att man kanske sedan förstör för fler andra som har betalat för föreställningen eller den guidade visningen osv struntar man i.

Därför förstår jag om folk vill ha barnfria Zoner!

• Essica

Man borde inte förbjuda barn på ställen, men dumma föräldrar som tar med sina småbarn på olämpliga ställen.

• MayaS
    Koff skrev 2006-09-21 22:28:01 följande:
    Jag tycker att det är en suverän idé.Det finns folk som är allergiska mot hundar. Jag är allergisk mot ouppfostrade barn.
    Jo men inte ens hundar är portade på ett tåg iofs får de åka i speciella vagnar men det skulle man kunna göra för barn också.... tror dock inte att den idén blir speciellt proriterad då det skulle kosta för mycket att göra "barn-tågvagnar"
  • Miss Q

Maya:

Det finns barn-tågvagnar (inte BARA för barn men mest för barn), det finns dock inte vagnar där barn INTE är tillåtna.

• annabu

hmmm..
    Allergisk mot ouppfostrade barn. Nä men mot föräldrar som inte ens försöker säga åt sina barn!

Om vi ska ha barnfria zoner, ska vi då även ha:
    kvinno-fria?
    mans-fria?
    ickesvenska-fria?
    KATT-fria?
    handikapp-fria?

listan går göra lång!

• MayaS

Jo jag vet... men det finns inte på alla tåg och detta var ju om barn skulle portas på tåg... Då måste det finnas en eller ett par barn-tågvagnar i ALLA tåg... tror faktiskt att det finns fler barn är hundar i Sverige

håller dock helt med om att ofta är det just föräldrar som borde porta och inte barnen... det är ju vi Vuxna som ska lära barnen våra värderingar och gränser.. inte tvärtom!!

Svar på tråden Barnfria zoner?