• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • äppelblomman

Tack Snice!
    Hoppas jag med men vågar inte riktigt. Har haft en hel del problem med kroppen med utebliven mens och svårt att få igång mens efter p-piller. Mycket tråkigt. Därför vet jag hur du känner dig och skickar många stöttande kramar! Hoppas att det löser sig för dig snart.

• Snice

Brodsmulan- självklart ska du vara med här om du vill! Jag kikade bakåt och såg att ni togs bort förra veckan med denna kommentaren "Kalla mig fånig om ni vill men jag vill faktisktplocka bort brödsmulan och kattkatt från vår lista eftersom dom plussade innan vi ens startat tråden, Dulia var ju det första plusset här inne, vad tycker ni? Bara ändra tillbaka om någon tycker annorlunda!". Och ingen av er hördes på flera dagar så man/vi antog väl att det var okej. Kan tänka mig att det inte var meningen att göra nån besviken eller ledsen!
    Det är ju meningen att denna tråd ska välkomna alla (i annat fall får vi specificera i TS)!
    Blir lätt fel när man säger saker i skrift och så missas det om man inte varit med på flera dagar!
    *kram*

• Snice

Havssol- ja vad är det med våra kurvor?! Eller för min del så tror jag nästan att min kropp inte fattat galoppen riktigt... Den klarar sig nog inte på egen hand ännu...

äppelblomman- förstår om du inte vågar lita på nåt ännu efersom du haft strul förut med mens osv. Hur lyckades du få bukt med det?(om du lyckats vill säga!)

• Jessica26

Brödsmulan visst får ni vara kvar här

Jag gillar din erfarenhet enormt mycket och känner att ditt stöd i kurvläsandet kan var skönt ibland också..

Precis som snice skrev så var det ju bara att ändra tillbaka om någon ville. Så gör det

Havsol jag hade ont i brösten igår och i lördags men känner inte så mycket idag annars
    känns det som mensen är på intågande.....

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • äppelblomman

havssol - Hur har det gått för dig? Sett att du inte tempat sen några dagar tillbaka.

• äppelblomman

Snice - Väntan.. Slutade med p-piller -02 och med hjälp av två hormonkurer lyckades jag få tillbaka mensen ca 1,5 år efter stoppet. Problemet sen har varit att få den regelbunden. Den har hoppat över och jag har haft uppehåll på ca tre mån ibland. Mycket stressande kan jag tala om! De sista två åren verkar det dock ha rättat till sig och min cykel brukar ligga på ca 35 dagar.
    Värt att tillägga är att jag inte aktivt har försökt få barn och att det kanske ordnat sig snabbare om det varit så. Då är man ju naturligtvis mer angelägen att få ordning på kroppen. Nu har det liksom inte varit "panik".

• Havssol

Brödsmulan: Precis som jag skivit i din gästbok för en liten stund sen så var det jag som plockade bort er från listan eftersom ni plussade innan ens tråden fanns. Men vill absolut inte göra någon ledsen utan skrev därför som Snice citerade att det bara var att ändra tillbaka igen. Bara skriv in dig igen tjejen! Lycka till idag kramar här också!

äppelblomman: Jo jag har tempat men varit borta men nu finns allt ifyllt och det är hoppigt värre kan jag säga, dessutom känns det som ett ovälkommet besök är på gång också! Har du några symptom då?

• äppelblomman

havssol - Har kikat på din kurva nu, hoppigt var det, precis som hos mig.
    Känner svag värk i magen och trötthet i kroppen. Kanske tanten som laddar.. Får väl se hur tempen ser ut imorn och vad som händer under dagen. Brukar dock sällan få mensen på dagen, kommer oftast tidigt på morgonen. Testar imorn om inte hon kommit då.

• Havssol

äppelblomman: jag håller tummarna!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*