• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Jessica26

Puss på dig Snice

Jag försöker se hoppandet i min kurva som något positivt. Dret gör jag för dig med.
    Imp.dip helt enkelt. Vi får inte tappa hoppet vännen...

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • mala78

Tack fru JD, ja, det hoppas jag också, har tyvärr som Ankiz nu, haft värk men ej pos test, fast nu börjar det likna EW flytningar iaf.
    Pos är iaf att det bara är en dryg vecka tills jag får börja vår utredning och får svar på våra prover.
    kram på er

• Fru JD

Snice: Jag är dåligt insatt, vad är Provera?

• Fru JD

Mala78: Vad är det för prover ni har tagit? *nyfiken*

• mala78

jag lämnade blod på dag 3, de ska kolla hormoner och om sköldkörteln funkar som den ska, fast det tror jag att den gör för jag har testat den förut i år. Maken fick lämna simmar-prov, känns jättebra att få veta om han är ok eller inte.

• Fru JD

Mala78: Ja, det förstår jag att det blir skönt att få veta. Det värsta är ofta att inte veta, att gå omkring o fundera på alla om och men... Hoppas att testerna är bra eller att ni får riktigt bra hjälp så att ni kan bli gravida snart!

• mala78

tack! ja, det känns bäst att veta, och förhoppningsvis kunna få hjälp.

• Snice

Puss tillbaka Jessica! Gullig du är! Vi får väl se hur min kurva tänker bete sig i fortsättningen... Idag har jag försökt göra annat för att hålla tankarna borta!

Fru JD- Provera är en medicin jag fick av min gynekolog. Det ska likna gulkroppshormonet som gör att progesteronhalten ökar och som får igång mensen (ungefär nåt sånt). Jag fick ingen mens efter p-pillerstoppet (8 mån) så jag fick käka tre Provera-kurer för att lura in kroppen på rätt bana. Trodde/kände att kroppen kom igång, men vi får väl se!

Kram och gonatt!

• Jessica26

God morgon.

Jag har börjat få lite ont i brösten nu !!!!!!!!!!!!!

Tempen steg idag igen ocj jag hoppas att detta är goda tecken. Ont i brösten är grav tecken för mig

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • myliten

Jessica26: Kurvan ser fin ut, och vad lovande med grav tecken!

Själv borde jag vara på BIM+3 idag och ingen mens. Tempen håller sig uppe efter dippet häromdagen. Testade med billiga tester, men det var (nog) neg ("nog" beror på att jag tyckte att jag såg antydan till sträck med mina sömndruckna ögon, kom fram till att jag nog inbillade mig, gick och la mig igen och när jag vaknat till efter 2 timmar ser man det tydligare. Men som sagt, då har det ju gått jättelång tid). Om ingen mens blir det kanske nytt test imorgon.

Snice: kramar till dig och håller tummarna för att kurvan tar sig i kragen

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*