• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Fru JD

Skrattig tjej: vi får hoppas att du får prata med någon som är lite mer förstående. Lycka till!

• fealin

Hejsan alla!
    Jag hinner tyvärr inte gå igenom era tempar nu..(har precis läst ikapp lite)...
    Pilsa: Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt (är det säker inte) och att du plussar snart!!!

Skrattigtjej: När man läser alla dina inlägg så har du en väldigt argsint tråkig (förlåt) attityd. Kan det vara så att du har det mot dom du möter på gyn eller mv också?
    Tyvärr är det ju så att man blir bemött på samma sätt som man bemöter andra. Jag förstår din frustration...vi är alla frustrerade som inte blir gravida...även när vi är 35 så blir vi frustrerade.
    Kanske du ska fundera lite på det..
    lycka till och hoppas att du får hjälp.

• skrattigtjej
    Fru JD skrev 2006-10-20 12:04:40 följande:
    Skrattig tjej: vi får hoppas att du får prata med någon som är lite mer förstående. Lycka till!
    tack ja håll tummarna alla som kan trolla trolla bort elaka tanten
    ta mej till en förstående tant

men min otur så vill hon säkert veta va ja ha att säga nu suckar....

ja våga knappt. dem ska ringa 12.50 haha då mitt undebara program börja

igår ringde dem 20min efter de hahaha lustigt ig

men ja va ju så dum så¨ja lämnade trots allt person nret med
    Emmy
  • skrattigtjej
    fealin skrev 2006-10-20 12:09:14 följande:
    Hejsan alla!Jag hinner tyvärr inte gå igenom era tempar nu..(har precis läst ikapp lite)...Pilsa: Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt (är det säker inte) och att du plussar snart!!! Skrattigtjej: När man läser alla dina inlägg så har du en väldigt argsint tråkig (förlåt) attityd. Kan det vara så att du har det mot dom du möter på gyn eller mv också?Tyvärr är det ju så att man blir bemött på samma sätt som man bemöter andra. Jag förstår din frustration...vi är alla frustrerade som inte blir gravida...även när vi är 35 så blir vi frustrerade.Kanske du ska fundera lite på det..lycka till och hoppas att du får hjälp.
    ja då asså ja tar all kretik som bra

jo jag ha en sjukdom som gör att ja inte kan kontrollera mitt skrivande men ändå behöver jag vara på fl och sånt för att kunna hantera de bättre...

för här finns regler osv.. och de e bra tränning för mej

likaså så ha ja agresitvt humör inåt men utåt e jag feg som bara den....

och nej ja  e hur trevlig bemötande som helst

men efte som de inte fungerade måste ja ta i för att ha ja denna sjukdomen så e de akut, och de ha sagt ja ska ha hjälp.. sa min systers läkare som operarade henne

för ligge de i släkten ska man bli undersökt....

men dem vägra, så nu denna gr får ja precisera de till de.. krama
    Emmy
  • fealin

skrattigtjej: Jag hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver, oavsett vad det är för sjukdom du har i släkten. Mitt skrivande var inte menat som kritik utan snarare hjälp. Jag är en sån där otrevlig ärlig människa som säger vad jag tycker
    Jag hoppas att ditt arga humör inåt, mot dig själv går över när du fått den hjälp du vill ha. Det är ju inte roligt att gå runt och vara arg men inte få utlopp för det på något sätt.
    Nu är vi nog OT här men jag hoppas att det går vägen för dig! kram

• pilsa

fealin tack,tror inte det är något allvarligt för i dag är det cooooool lugnt i magen.
    ska bli skönt att få bli undersökt så att man vet att allt stå rätt till.

• Ofir1

skrattigtjej: Vad bra att du även får hjälp från din mamma. Vet hon om att ni försöker?
    Varning OT!!!: Du skrev att ditt programm börjar 12.50. Gissar att du menar tv:programm? Isf, är det våra bästa år? Älskar det programmet

myliten, Brodsmulan, äppelblomman, Fru JD för svaren

Brodsmulan: ok, tycker dock det är lite konstigt om det skulle va i går (19) FM. Har ju haft molvärk och sånt i ett par veckor nu och det släppte helt efter dag 18. Sen dess har jag inte kännt av något något. Därför tycker jag att äl borde varit dag/natt 18 då jag hade väldigt mycket älvärk/mensvärk.
    Men äl kanske inte alltid känns.

äppelblomman: Idag är tempen 0,04 lägre än i går men fortfarande hög (har fyllt i kurvan nu). Väntar otåligt på krysset!!!!

Anledningen till att jag undrar så mkt över om äl har varit. Är för att vi har besök av min syster = inget sex. Då undrar jag om vi kan ta det lugnt nu eller behöver ränna runt i diverse garderober för att försöka få till något
    Om san´ningen ska fram så måste jag även medge att jag är förbannat trött på sex för tillfället... *phuu*. Det blir så otroligt påfrestande när man har en oregelbunden cykel och måste vara på topp hela tiden.

Åhh... jag har sååååååå ont i mina bröstvårtor. Men jag är sååååå lycklig över det Det har nämligen alltid varit det säkraste äl tecknet för mej (att ha ont mellan äl och BIM). Men jag hade glömmt hur ont det gjorde *ajajaj*.

Föresten.. Tycker ni att jag kan sätta upp mej på BIM? Morgondagens temp kommer ändå inte vara pålitlig och jag är 100% säker på att jag haft äl. Är det någon som har nått förslag på hur många dagar jag ska räkna LF på?

• jamis

Ofir: Det är nog bäst att vänta tills du fått ett kryss? Varför är inte morgondagens temp pålitlig? ser ju bra ut iaf

• Ofir1

Har kollat att jag får ett kryss i morgon om jag sätter ut en temp men jag kan ju vänta. Jag ska nog ta några glas vin i kväll och vet då att min temp kommer vara hög oavsätt. Men men.. jag kan ju vänta. är bara så otålig

• Jessica26

Hej alla vänner.

Hoppas att allt är bra härinnen...

Eller ja så bra det kan vara utan +

Äppelblomman du frågade hur det gick häromdagen. Kan säga att idag damp det ner en tid för operation. Mån 13/11
    En hysteroskopi, de hitta något i livmodern som inte ska vara där, troligtvis en polyp. Då vill de ta bort den.

Nu är jag bara mest orolig för att mensen ska bli sen då man inte får ha mens under denna undersökningen.
    Är min cykel på 28 dagar denna gången också så måste jag ha en ny tid för då har jag inte slutat blöda

Men den dagen den sorgen...

Kram kram

Jag kommer alltid att ha en ängel
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*